Min Favoritt Stasjon! |
Post Reply |
Author | |
Andreas
Veteran Joined: 07 mai 2006 Location: Norway Status: Offline Points: 1169 |
Post Options
Thanks(0)
Posted: 03 april 2007 at 22:51 |
Ringebu stasjon... Noe å bygge i moduler
Stasjonen befinner seg på Dovrebanen, cirka 240 km nord for Oslo.
Var innom å tok litt bilder der i dag...
Et oversiktsbilde. Lagerbyggningene på siden mot elva tilhører Ringebu sag. På området mellom stasjonen og sagbruket ligger det til tider store mengder tømmer. Det ble nok transportert mye tømmer på tog hit i tidligere tider, men nå går det meste på lastebil grunnet korte avstander til hogstfeltene...
Sydover ved Godhuset på vestsiden av stasjonen.
Nordover fra Godshuset på vestsiden.
Nordenden av stasjonen. Her er det planovergang over fra E6 til blant annet Ringebu sag.
Fra planovergangen på nordsiden.
Godshuset noe nedslitt, men det står da... Mener å huske stasjonsbyggningen også hadde denne fargen før.
Stasjonsbyggningen fra E6 på østsiden. Denne ble utvidet til skysstasjon de siste årene.
Fra Godshuset på vestsiden.
Drømmen hadde vært å bygge denne stasjonen som en del av et modullanlegg, men dette er nok langt frem i tiden
|
|
Hilsen Andreas.
|
|
Yngve
Veteran Joined: 21 oktober 2006 Location: Norway Status: Offline Points: 305 |
Post Options
Thanks(0)
|
Flotte bilder! Du får bare sette igang å bygge...
|
|
Se mine togvideoer (og en del annet) på http://www.youtube.com/user/MrYoung86
Yngve Forumet Smalspor avd. Bergen |
|
Andreas
Veteran Joined: 07 mai 2006 Location: Norway Status: Offline Points: 1169 |
Post Options
Thanks(0)
|
Ja får vel se på om det blir helt med det første.... Må i hvertfall godt med planlegging og flere bilder til før jeg går i gang...
Fant forøverig en haug med gamle MJ-blader fra før jeg var påtenkt på hytta i dag så nå har jeg vist fått litt å lese på kanskje får jeg litt ide"er i farten...
Men nå bærer det sørover i morgen...
Vi snakkes om noen dager folkens
|
|
Hilsen Andreas.
|
|
Post Reply | |
Tweet |
Forum Jump | Forum Permissions You cannot post new topics in this forum You cannot reply to topics in this forum You cannot delete your posts in this forum You cannot edit your posts in this forum You cannot create polls in this forum You cannot vote in polls in this forum |