Jeg skaffer Arnold BR103 Cargo N-skala |
Post Reply |
Author | |
Helgejohan3
Veteran Joined: 20 november 2014 Location: Nederland Status: Offline Points: 783 |
Post Options
Thanks(0)
Posted: 03 mai 2015 at 17:43 |
Jeg skaffer Arnold BR103 Cargo N-skala. Gi besjed så kan jeg ta det ikk. Kan bare skaffe 3 og jeg skal ha 1300kr for per stk. Meget pent brukt. (analogt men sjeldent)
|
|
RuneH
Veteran Joined: 04 mai 2005 Location: Norway Status: Offline Points: 285 |
Post Options
Thanks(0)
|
Hva mener du med Cargo? BR 103 har aldri vært i "Cargo-design".
|
|
Mvh
Rune H |
|
Helgejohan3
Veteran Joined: 20 november 2014 Location: Nederland Status: Offline Points: 783 |
Post Options
Thanks(0)
|
Den finnes også i en rød cargoutgave. Márklin hadde også en rød Cargo BR103 for noen år siden som en engangsmodell.
|
|
Helgejohan3
Post Options
Thanks(0)
|
Se denne siden så ser dere BR103 cargo. De er helt nye og ubrukt. se bildet på websiden: www.tilsalgs.webs.com
|
|
Helgejohan3
Post Options
Thanks(0)
|
http://www.tilsalgs.webs.com
Denne websiden bruker jeg til å selge på. Jeg har 3x BR103 cargo flunka nye i N skala. Jeg skal ha 1300kr
|
|
Helgejohan3
Post Options
Thanks(0)
|
RuneH
Veteran Joined: 04 mai 2005 Location: Norway Status: Offline Points: 285 |
Post Options
Thanks(0)
|
Loket finnes ikke i "Cargo-design". Dersom det hadde vært tilfellet hadde det stått "Cargo" med meget store bokstaver på sidene (i tillegg til at loket da hadde vært lakkert i Verkehrsrot, ikke i Orientrot som ditt lok er). Det finnes riktignok ett 103-lok i Verkehrsrot, 103 233, men det har Roco sponset lakkeringen av, og har således "enerett" (sammen med Fleischmann) på å produsere loket i det designet.
Edited by RuneH - 03 mai 2015 at 18:40 |
|
Mvh
Rune H |
|
Heine Pedersen
Veteran Joined: 02 november 2004 Location: Norge Status: Offline Points: 506 |
Post Options
Thanks(0)
|
Det der er orientrot. Den første rødfargen som kom etter rød/kremgul-epoken. Carco hadde samme farge, men det er ikke det samme som at alle med denne fargen er Cargo. BR 103 har aldri vært brukt til godstog.
|
|
Helgejohan3
Post Options
Thanks(0)
|
Da lærte jeg noe nytt
|
|
Heine Pedersen
Veteran Joined: 02 november 2004 Location: Norge Status: Offline Points: 506 |
Post Options
Thanks(0)
|
Og for å være mer pirkete, så har Rune rett i at Cargo ikke kom på lokene før de gikk over til verkehrrot (dagens rødfarge). Men det finnes noen i orientrot med Railion-merking.
|
|
Per Hilton
Veteran Joined: 29 november 2005 Location: Norway Status: Offline Points: 135 |
Post Options
Thanks(0)
|
Å jo da. Men neppe i Orientrot fargesetting. http://www.bundesbahnzeit.de/galerien/103%20-%20Starlok%20der%20DB/jpg-Bilder/b02-103%20195.jpg |
|
Post Reply | |
Tweet |
Forum Jump | Forum Permissions You cannot post new topics in this forum You cannot reply to topics in this forum You cannot delete your posts in this forum You cannot edit your posts in this forum You cannot create polls in this forum You cannot vote in polls in this forum |