Byggeblogg Volvo FM 9 300 Leverance distrubusjon |
Post Reply |
Author | |
Andreas
Veteran Joined: 07 mai 2006 Location: Norway Status: Offline Points: 1169 |
Post Options
Thanks(0)
Posted: 25 desember 2007 at 17:06 |
Som flere sikkert har fått med seg driver jeg å bygger en lastebil for Morten H på forumet.
I utgangspunktet var det ikke helt lett å få tak i deler. FM av nyere type er aldri vært laget av Herpa, AWM eller andre... Men etter tips fra Ove (Snikkaren) fikk vi på plass hytta ved å kombinere den gamle FM hytta med den nye Volvo FH-serie hytta.
Skapet stammer fra et Thor Tenden vogntog jeg hadde, det endte sine dager i gulvet for noen år siden Slik ser det da ut mens jeg bygger. Ymse verktøy, blant annet Ringnes pils og mobil til å sende sms til Morten og spørre hver gang det er noe som ikke helt stemmer |
|
Hilsen Andreas.
|
|
Snikkaren
Medlem i MJF Joined: 11 april 2006 Location: Norway Status: Offline Points: 716 |
Post Options
Thanks(0)
|
Hei igjen Andreas.
Ser du koser deg i jula
Interresant bygginga di. Hvor får du tak i lift og dekaler???
Itillegg jeg kan ikke ungå å se Royal"n med maskintralle og Volvo graver..... Den blei konge!!! Nærbilde???
Har ikke blitt annet en noen bestillinger hist og her...
Bl.a. 2 maskin-hengere
En blir brukt, og en blir slakta... Hjula blir brukt på Håkull-hengeren, og resten blir brukt for å bygge en Royal-maskin-bil: http://www.argo.no/royaltransport_link/index.php?mapping=139&id=1
Skuldra er ikke helt i laget enda så stødig arbeid ved byggebordet for nok vente.... Planlegger andre ting imens...
Ove Edited by Snikkaren - 25 desember 2007 at 22:15 |
|
Ove
No problem is so big or so complicated that it can't be run away from! - Charles M. Schulz |
|
Andreas
Veteran Joined: 07 mai 2006 Location: Norway Status: Offline Points: 1169 |
Post Options
Thanks(0)
|
Hei Ove,
Blir litt bygging i jula ja... skal helst være klar med FM"en i løpet av romjula slik at Mr. Avstøp kan ta hånd om den
Bilder av Royal trekkern som nå er blitt tandem (ingen over ingen ved siden) kommer etterhvert...
Lurer på om ikke den maskinhengern egner seg bedre til vogntoghenger bygging... har brukt hjul fra jumbohengere hittil, de er litt vel små...
|
|
Hilsen Andreas.
|
|
Post Reply | |
Tweet |
Forum Jump | Forum Permissions You cannot post new topics in this forum You cannot reply to topics in this forum You cannot delete your posts in this forum You cannot edit your posts in this forum You cannot create polls in this forum You cannot vote in polls in this forum |