Oslo S. |
Post Reply |
Author | |
carlf
Medlem i MJF Joined: 27 januar 2006 Location: Norway Status: Offline Points: 692 |
Post Options
Thanks(0)
Posted: 28 april 2007 at 19:04 |
Jeg må si jeg ikke kan fordra Oslo S. Dette er et av få stasjoner jeg har besøkt som ikke klarer helt å pirre meg. Bergen har hallen sin, det har og Victoria, mens Oslo klarte å putte et kjøpesenter inn i sitt. Stasjonshallen og egentlig det meste rundt den har blitt til shopping som har fjernet mye av sjarmen fra bygget. Livet der er mer nevrotiskt enn avslappende.
Men det til side, det er ikke det denne tråden handler om, bare man går langt nok vekk fra stasjonsbygget kan man ha rom for å se på, og ta bilder av, tog. Dette var litt før NMJs chartertog ankom. Flytoget på vei forbi en av strekkodestripene, som nå er kledd i glass. ...Og så et fra i dag. Mens El18s skjønnhet ofte blir klemt inn mot Oslotunelllen gjorde annleggsarbeider på Drammensbanen i dag at toget ble snudd. Edited by carlf - 28 april 2007 at 19:05 |
|
Hilsen Carl-Frederic
(Stavangerbasert frilans fotograf, -kunstner og -student. Ellers interesser i alt med tog) |
|
PaTrond
Viderekommen Joined: 09 februar 2008 Location: Norway Status: Offline Points: 105 |
Post Options
Thanks(0)
|
Vel vel...Byporten shpiing har indeg bra butikker heller... Untatt en jeg ikke husker navnet på
Hele stasjonen er jo stygg uanset.. Vel Østbanehallen er noe helt annet, men er ikke noen stasjon lenger, bare et kjøpesenter det og.
|
|
|
|
vetle1
Veteran Joined: 20 februar 2007 Location: Norway Status: Offline Points: 169 |
Post Options
Thanks(0)
|
Jeg syns egentlig ikke kjøpesentere er så spesielt interesante, de er
stappa med klesbutikker osv i den retninga, så har de bare
noen få gøye butikker som klas ohlson.
De har heller ingen mj-butikker.
Edited by vetle1 - 10 februar 2008 at 13:22 |
|
Norsk, H0, likestrøm,1960, 1970, 1990-2006
Dovrebanen, Hovedbanen, Arendalsbanen, Sørlandsbanen mvh Vetle Forumet smalspor avd. Arendal |
|
carlf
Medlem i MJF Joined: 27 januar 2006 Location: Norway Status: Offline Points: 692 |
Post Options
Thanks(0)
|
Alltid gøy at et år gammal tråd blir bumpa opp Og jeg er fremdeles av samme mening, togene er det beste med Oslo S. og de som kjørte et kjøpesenter inn i gamle, ærverdige Østbanehallen skulle blitt offentlig bestraffet på ytterst krenkende vis (jeg skulle til å skrive hvordan, men sensurerte meg selv).
Edit: Trykkeleif, gamle staves jo med bare en "m"... Edited by carlf - 10 februar 2008 at 14:22 |
|
Hilsen Carl-Frederic
(Stavangerbasert frilans fotograf, -kunstner og -student. Ellers interesser i alt med tog) |
|
Post Reply | |
Tweet |
Forum Jump | Forum Permissions You cannot post new topics in this forum You cannot reply to topics in this forum You cannot delete your posts in this forum You cannot edit your posts in this forum You cannot create polls in this forum You cannot vote in polls in this forum |