40mm rund høtyaler med 4ohm - Finnes det? |
Post Reply |
Author | |
HJM.models
Veteran Joined: 16 august 2015 Status: Offline Points: 576 |
Post Options
Thanks(0)
Posted: 27 august 2015 at 19:36 |
40mm rund høytaler med 4ohm - Finnes det? Jeg skal lodde den på en mfx dekoder og sette den i O-skala loket mitt. Jeg har lyst på mer enn 2,3 som dekoderen leveres med. Men versjon 4 krever bare 4ohm og det er trøbbel å finne i 40mm. Kan noen hjelpe meg og gi meg link hvis dere finner det? Jeg har søkt på tyske e-bay uten resultat.
Har noen en link?
|
|
HJM.models
|
|
eika
FREMO-forummedlem Joined: 01 november 2004 Location: Norway Status: Offline Points: 1617 |
Post Options
Thanks(0)
|
Massoth har en 40mm rund høyttaler med firkantet innfesting på 2W 8ohm som kan brukes.
|
|
Når går toget fra Skråvika?
|
|
HJM.models
Veteran Joined: 16 august 2015 Status: Offline Points: 576 |
Post Options
Thanks(0)
|
Med en mfx loksound krever 4ohm. Ødelegger jeg ikke dekoderen da?
|
|
HJM.models
|
|
SveinF
Veteran Joined: 15 november 2013 Location: Norge Status: Offline Points: 126 |
Post Options
Thanks(0)
|
Med 8 ohm belastes dekoder mindre og vil også gi mindre lyd.
Det bør ikke være noe i veien for at du kan lodde en 8 ohm's motstand i paralell med 8 ohm's høytaleren for å gi dekoderen 4 ohm
|
|
Per Hilton
Veteran Joined: 29 november 2005 Location: Norway Status: Offline Points: 135 |
Post Options
Thanks(0)
|
Dekoder krever ikke 4 ohm, det er bare den minste impedansen den kan drive. Ved 4 ohm kan den levere 12W (!) til høyttaleren, men det er det ingen 40mm høyttalere som tåler. Om man bruker 8 ohms høyttaler kan dekoderen levere rundt 6W. Det er mer enn nok. |
|
Post Reply | |
Tweet |
Forum Jump | Forum Permissions You cannot post new topics in this forum You cannot reply to topics in this forum You cannot delete your posts in this forum You cannot edit your posts in this forum You cannot create polls in this forum You cannot vote in polls in this forum |