Antikk Märklin 0-skala |
Post Reply |
Author | |
Håvard H
Medlem i MJF Joined: 02 november 2004 Location: Norway Status: Offline Points: 2016 |
Post Options
Thanks(0)
Posted: 24 februar 2014 at 21:52 |
Er det noen som har peiling på førkrigs Märklin i 0-skala?
Kan ikke legge skjul på at jeg først og fremst er interessert i hva dette kan være verd. Damploket er kanskje godbiten, det er fullt kjørbart, alle lyspærer fungerer og det er gankse pent i lakken. Ellokket har fått litt juling, og kjører i bare en retning og noen lyspærer har gått. Men det er ganske pent i lakken. Skinnebussen har fått ganske hard medfart, men kjører i begge retninger. Noen lyspærer er gått. Mangler "Glass" i sidevinduene, taket er løst og det virker som vognkassa faktisk har krympet litt i forhold til taket. Sovevogna er veldig pen i lakken, men mangler dessverre interiør og belysning. Tankvogna er fin, ingen manglende deler, noe slitasje. Den åpne godsvogna fremstår som nesten "mint". Ingenting er i originalemballasje. Trafoen fungerer helt fint. Her er noen kjappe bilder av det rullende materiellet og et par bygninger: -Håvard |
|
Kjell H.
Medlem i MJF Joined: 02 november 2004 Location: Norway Status: Offline Points: 2479 |
Post Options
Thanks(0)
|
Jeg synes du bør ta kontakt med et tysk auksjonshus om verdifastsettelse!
Det materiellet du viste på bildene, ser ut til å ha god tilstand - og prisen er ofte svært avhengig av denne. Det finnes sikkert deler til dette materiellet for å sette det i kjørbar stand - om det trengs? Et firma som heter Ritter i Nürtingen driver med slikt. - Ser ikke bort fra at stasjon/stoppested er mer verd enn selve togene? De er sjeldne - og enda sjeldnere i det tilstand som på bildet. - Jeg tror det kan være snakk om betydelige verdier, slik jeg kjenner markedet der nede? Edited by Kjell H. - 25 februar 2014 at 10:04 |
|
Håvard H
Medlem i MJF Joined: 02 november 2004 Location: Norway Status: Offline Points: 2016 |
Post Options
Thanks(0)
|
Begynner å kjenne et snev av gullfeber her... Noen som vet om aktuelle auksjonshus? Damploket er helt kjørbart i begge retninger, alle lamper fungerer. Elloket kjører dessverre i bare én retning, det er noe galt med den manuelle retningskifteren. Skinnebussen kjører i begge retninger, men enkelte lamper er ødelagt. Slikt er jo lett å fikse. |
|
hilljens
Veteran Joined: 22 april 2012 Location: Norge Status: Offline Points: 106 |
Post Options
Thanks(0)
|
Prøv her: http://www.ebay.de/ Jeg har aldri solgt noe her, men kjøpt en del og det funker. Kanskje det største markedet for kjøp og salg av modelljernbaneelementer i Europa.
|
|
Mvh Arne Hill-Jensen
Skreiabanens materiell epoke II og III |
|
jhh61no
Medlem i MJF Joined: 05 november 2004 Location: Norway Status: Offline Points: 686 |
Post Options
Thanks(0)
|
Hei
Om du søker på eBay.de med ordene Märklin Spur 0 finner du tilsvarende artikler. Utropsprisene varierer ganske mye. Hva de faktisk selges for vet jeg ikke. |
|
Jarle H Hansen
Bergen Digitrax SuperChief/Empire Builder. TrainController Gold/TrainProgrammer 8.0B5,LDT, LocoIO, Zimo++ |
|
Kjell H.
Medlem i MJF Joined: 02 november 2004 Location: Norway Status: Offline Points: 2479 |
Post Options
Thanks(0)
|
Tror at slike antikke ting selges bedre (og til en høyere pris) på spesialauksjoner enn på Ebay?
Mange samlere er interessert i først å bedømme tilstand før kjøp. Dessuten er vel potensielle kjøpere ofte "litt godt voksne" og har ikke samme forhold til internetthandel og data som yngre. Slike tyske auksjonshus samler ofte opp objekter og har auksjoner et par ganger om året. De tyske bladene har ofte reportasjer og annonser fra slike begivenheter, så følg med der! |
|
Traveller
Veteran Joined: 07 februar 2012 Location: Norge Status: Offline Points: 148 |
Post Options
Thanks(0)
|
Laurenz
Medlem i MJF Joined: 03 november 2004 Location: Norway Status: Offline Points: 637 |
Post Options
Thanks(0)
|
Damploket ser ut til å være den samme som i denne auksjonen. Høyeste bud er nå ca kr. 5500,-
Edited by Laurenz - 25 februar 2014 at 14:31 |
|
Håvard H
Post Options
Thanks(0)
|
Jepp, det er samme loket. Blir spennede å se hva det går for, det er jo tydeligvis litt interesse for den modellen. Så vidt jeg kan bedømme er vårt eksemplar i temmelig lik stand. |
|
Håvard H
Post Options
Thanks(0)
|
Takk for tips, har allerede tilbragt mye tid der! En utrolig informativ side. |
|
Post Reply | |
Tweet |
Forum Jump | Forum Permissions You cannot post new topics in this forum You cannot reply to topics in this forum You cannot delete your posts in this forum You cannot edit your posts in this forum You cannot create polls in this forum You cannot vote in polls in this forum |