17. mai tog? Nei, trikk! |
Post Reply |
Author | |
carlf
Medlem i MJF Joined: 27 januar 2006 Location: Norway Status: Offline Points: 692 |
Post Options
Thanks(0)
Posted: 17 mai 2007 at 17:44 |
Vi gikk vel alle i tog i dag, men trikk er vel ikke fullt så vanlig. Denne her er veldig midlertidig og dets tidtabell omfattet behovskjøring midt på dagen i dag.
Undertegnede ble med som følge av at en speiderleder som visste om mitt toginteresse spurte om jeg hadde lyst og jeg sa ja! Litt som Sundes" hestesang, bare uten Mack-øl og måsegg, trikken veide og 500 kilo og var møkkmorro å kjøre! En litt annen type tog enn den som kjøres på rommet mitt Punkt 1: Flytte trikken til verdig lokasjon Punkt 2: Plasser trikken på allerede fremlagte spor. Punkt 3: Vent på kryssende tog... Punkt 4: Lur en drøss med småunger ombord, and enjoy!! |
|
Hilsen Carl-Frederic
(Stavangerbasert frilans fotograf, -kunstner og -student. Ellers interesser i alt med tog) |
|
carlf
Medlem i MJF Joined: 27 januar 2006 Location: Norway Status: Offline Points: 692 |
Post Options
Thanks(0)
|
Etter at en leder oppdaget dette innlegget ble jeg formanet til å legge til noe:
De som synes dette ser morro ut kan melde seg inn i Langhus Speidergruppe, se www.1langhus.no for mer info. |
|
Hilsen Carl-Frederic
(Stavangerbasert frilans fotograf, -kunstner og -student. Ellers interesser i alt med tog) |
|
ben
Veteran Joined: 03 november 2004 Location: Norway Status: Offline Points: 139 |
Post Options
Thanks(0)
|
Hei, To ting:
Er det jernbeslag oppå "treskinnene", eller kjører den rett på treverket? Litt vanskelig å se på bildet.
Og hvor lang kjørestrekning hadde dere til rådighet?
Det ser jo utrolig gøy ut!
Hilsen Ben
|
|
Yngve
Veteran Joined: 21 oktober 2006 Location: Norway Status: Offline Points: 305 |
Post Options
Thanks(0)
|
Det er jernbeslag oppå treverket...
Ellers så ser det jo moro ut ja! |
|
Se mine togvideoer (og en del annet) på http://www.youtube.com/user/MrYoung86
Yngve Forumet Smalspor avd. Bergen |
|
carlf
Post Options
Thanks(0)
|
Strekningen var vel omtrent 80 meter, farten er nesten i overkant av gangfart, så det lir en grei lengde på turen.
Det var utrolig morro, noe helt annet enn tog på stuegulvet! Og driftsikkerheten var like lunefull der som på Märklin! Det ble noen stopp underveis for å sette tilbake sikringene :S |
|
Hilsen Carl-Frederic
|
Post Reply | |
Tweet |
Forum Jump | Forum Permissions You cannot post new topics in this forum You cannot reply to topics in this forum You cannot delete your posts in this forum You cannot edit your posts in this forum You cannot create polls in this forum You cannot vote in polls in this forum |