MODELLJERNBANEFORENINGEN I NORGE (MJF) - forum

New Posts New Posts RSS Feed - Lokfører med dårlig tid!
  FAQ FAQ  Forum Search   Events   Register Register  Login Login

Lokfører med dårlig tid!

Post Reply Post Reply
Author
kjetil View Drop Down
Viderekommen
Viderekommen

Status: Offline
Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Quote kjetil Quote  Post ReplyReply Direct Link To This Post Topic: Lokfører med dårlig tid!
    Posted: 26 oktober 2006 at 17:39

Hørte på radioen tidligere i dag at en lokfører hadde kjørt i fra konduktøren sin i dag. Konduktøren hadde stått igjen på perrongen og blåst i fløyta si og viftet med flagget etter toget. Men lokføreren fikk ikke dette med seg. Når toget stoppet på Ljan stasjon så hadde lokføreren gitt beskjed over høyttaleren; Vi blir desverre forsinket vidre da vi har klart å kjøre i fra konduktøren på forrige stoppested.  Og toget måtte vente på konduktøren som kom etter i taxi.

Mange hadde tatt dette med et smil ,  men ikke alle desverre (noen hadde jo også et fly å rekke).

Hva er premien for slikt?

Mvh.

Kjetil Johansen

Norsk materiell fra 1980 ->

Back to Top
Yngve View Drop Down
Veteran
Veteran

Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Quote Yngve Quote  Post ReplyReply Direct Link To This Post Posted: 26 oktober 2006 at 18:29
http://pub.tv2.no/nettavisen/skraablikk/article749032.ece

Hehe den der var jo ganske morsom!
Back to Top
carlf View Drop Down
Medlem i MJF
Medlem i MJF

Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Quote carlf Quote  Post ReplyReply Direct Link To This Post Posted: 26 oktober 2006 at 21:20
Tipper han var småflau etter det... Skulle likt å se konduktøren på perrongen veivende med armene!

Of Topic: Fotografen burde kanskje ha brukt tripod på det bildet...

Hilsen Carl-Frederic

(Stavangerbasert frilans fotograf, -kunstner og -student. Ellers interesser i alt med tog)
Back to Top
eika View Drop Down
FREMO-forummedlem
FREMO-forummedlem

Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Quote eika Quote  Post ReplyReply Direct Link To This Post Posted: 26 oktober 2006 at 23:58

Det er langt fra første gang dette skjer, og temmelig sikkert ikke siste gang heller...

Det eneste pussige i historien er dersom avisartikkelen har rett i at det var Mysentoget, for det kjøres vel normalt med 72 sett, og der er jo rutinen slik at konduktøren skal låse en dør i åpen stilling og vente ute på platformen til han ser at alle de andre dørene har lukket seg (ren idioti, men det er en annen sak...) Siden toget tydeligvis kjørte fra han så betyr det enten at det var et 69 sett i toget, med kjapp lokfører og treg konduktør, eller om det var 72 at konduktøren ikke har fulgt boka...

Eirik

Back to Top
TomL View Drop Down
Medlem i MJF
Medlem i MJF

Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Quote TomL Quote  Post ReplyReply Direct Link To This Post Posted: 27 oktober 2006 at 09:40

Hei !

Jeg var med dette toget. Det var IKKe et Mysen tog, for de stopper ikke på Kolbotn, der jeg tok det. Det var et Ski - Skøyen tog, av den gode, gamle sorten. (69-sett)

Stor stemning ombord i toget  

Jeg mistet t-banen min videre, og kom nok litt i seneste laget på jobb.  For å kompensere dette, gikk jeg litt før hjem

MJ-Hilsen Tom Lynga

Edited by TomL - 27 oktober 2006 at 09:41
Det enkle er ofte det beste...
Back to Top
Heine Pedersen View Drop Down
Veteran
Veteran

Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Quote Heine Pedersen Quote  Post ReplyReply Direct Link To This Post Posted: 27 oktober 2006 at 10:38
Mulig dette er to forskjellige hendelser, for saken fra Smaalenene Avis er 5 uker gammel. http://www.smaalenene.no/nyheter/article2310427.ece

Heine
Back to Top
carlf View Drop Down
Medlem i MJF
Medlem i MJF

Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Quote carlf Quote  Post ReplyReply Direct Link To This Post Posted: 27 oktober 2006 at 15:24
De to hørtes da forferdelig like ut... Kanskje det er samme konduktøren som skulle sjekke om han slapp unna med gratis drosjetur to ganger på rad

Edit: når jeg leser nærmere etter må det være samme saken. Kanskje Tom Lynga var på et annet tog med samme hendelse. Vanesak i NSB dette her i såfall...

Edited by carlf - 27 oktober 2006 at 15:27
Hilsen Carl-Frederic

(Stavangerbasert frilans fotograf, -kunstner og -student. Ellers interesser i alt med tog)
Back to Top
Christian View Drop Down
Medlem i MJF
Medlem i MJF

Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Quote Christian Quote  Post ReplyReply Direct Link To This Post Posted: 28 oktober 2006 at 13:36
Jeg var også på dette toget. Utrolig nok klarte jeg å misse hele situasjonen. Med en dundrende hodepine hadde jeg på meg hørselvern og sov meg igjennom hele saken...og stoppestedet mitt.
Tut, tut.
Back to Top
 Post Reply Post Reply

Forum Jump Forum Permissions View Drop Down

Forum Software by Web Wiz Forums® version 12.05
Copyright ©2001-2022 Web Wiz Ltd.

This page was generated in 0,063 seconds.