Lokfører med dårlig tid! |
Post Reply ![]() |
Author | |
kjetil ![]() Viderekommen ![]() Joined: 31 desember 2005 Location: Norway Status: Offline Points: 48 |
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() Posted: 26 oktober 2006 at 17:39 |
Hørte på radioen tidligere i dag at en lokfører hadde kjørt i fra konduktøren sin i dag. Konduktøren hadde stått igjen på perrongen og blåst i fløyta si og viftet med flagget etter toget. Men lokføreren fikk ikke dette med seg. Når toget stoppet på Ljan stasjon så hadde lokføreren gitt beskjed over høyttaleren; Vi blir desverre forsinket vidre da vi har klart å kjøre i fra konduktøren på forrige stoppested. Og toget måtte vente på konduktøren som kom etter i taxi. Mange hadde tatt dette med et smil Hva er premien for slikt? |
|
Mvh.
Kjetil Johansen Norsk materiell fra 1980 -> |
|
![]() |
|
Yngve ![]() Veteran ![]() ![]() Joined: 21 oktober 2006 Location: Norway Status: Offline Points: 305 |
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
http://pub.tv2.no/nettavisen/skraablikk/article749032.ece
Hehe den der var jo ganske morsom! ![]() |
|
![]() |
|
carlf ![]() Medlem i MJF ![]() ![]() Joined: 27 januar 2006 Location: Norway Status: Offline Points: 692 |
Tipper han var småflau etter det... Skulle likt å se konduktøren på perrongen veivende med armene!
![]() Of Topic: Fotografen burde kanskje ha brukt tripod på det bildet... ![]() |
|
Hilsen Carl-Frederic
(Stavangerbasert frilans fotograf, -kunstner og -student. Ellers interesser i alt med tog) |
|
![]() |
|
eika ![]() FREMO-forummedlem ![]() Joined: 01 november 2004 Location: Norway Status: Offline Points: 1623 |
Det er langt fra første gang dette skjer, og temmelig sikkert ikke siste gang heller... Det eneste pussige i historien er dersom avisartikkelen har rett i at det var Mysentoget, for det kjøres vel normalt med 72 sett, og der er jo rutinen slik at konduktøren skal låse en dør i åpen stilling og vente ute på platformen til han ser at alle de andre dørene har lukket seg (ren idioti, men det er en annen sak...) Siden toget tydeligvis kjørte fra han så betyr det enten at det var et 69 sett i toget, med kjapp lokfører og treg konduktør, eller om det var 72 at konduktøren ikke har fulgt boka... Eirik |
|
![]() |
|
TomL ![]() Medlem i MJF ![]() Joined: 02 november 2004 Location: Norway Status: Offline Points: 505 |
Hei ! Jeg var med dette toget. Det var IKKe et Mysen tog, for de stopper ikke på Kolbotn, der jeg tok det. Det var et Ski - Skøyen tog, av den gode, gamle sorten. (69-sett) Stor stemning ombord i toget Jeg mistet t-banen min videre, og kom nok litt i seneste laget på jobb. For å kompensere dette, gikk jeg litt før hjem MJ-Hilsen Tom Lynga Edited by TomL - 27 oktober 2006 at 09:41 |
|
Det enkle er ofte det beste...
|
|
![]() |
|
Heine Pedersen ![]() Veteran ![]() ![]() Joined: 02 november 2004 Location: Norge Status: Offline Points: 507 |
Mulig dette er to forskjellige hendelser, for saken fra Smaalenene Avis er 5 uker gammel. http://www.smaalenene.no/nyheter/article2310427.ece
Heine |
|
![]() |
|
carlf ![]() Medlem i MJF ![]() ![]() Joined: 27 januar 2006 Location: Norway Status: Offline Points: 692 |
De to hørtes da forferdelig like ut... Kanskje det er samme konduktøren som skulle sjekke om han slapp unna med gratis drosjetur to ganger på rad
![]() Edit: når jeg leser nærmere etter må det være samme saken. Kanskje Tom Lynga var på et annet tog med samme hendelse. Vanesak i NSB dette her i såfall... Edited by carlf - 27 oktober 2006 at 15:27 |
|
Hilsen Carl-Frederic
(Stavangerbasert frilans fotograf, -kunstner og -student. Ellers interesser i alt med tog) |
|
![]() |
|
Christian ![]() Medlem i MJF ![]() ![]() Joined: 09 januar 2006 Location: Norway Status: Offline Points: 255 |
Jeg var også på dette toget. Utrolig nok klarte jeg å misse hele situasjonen. Med en dundrende hodepine hadde jeg på meg hørselvern og sov meg igjennom hele saken...og stoppestedet mitt.
![]() |
|
Tut, tut.
|
|
![]() |
Post Reply ![]() |
|
Tweet |
Forum Jump | Forum Permissions ![]() You cannot post new topics in this forum You cannot reply to topics in this forum You cannot delete your posts in this forum You cannot edit your posts in this forum You cannot create polls in this forum You cannot vote in polls in this forum |