Oppbevaring av MJ |
Post Reply |
Author | |
Christian
Medlem i MJF Joined: 09 januar 2006 Location: Norway Status: Offline Points: 255 |
Post Options
Thanks(0)
Posted: 24 oktober 2006 at 22:10 |
For noen uker siden pissregnet det i Folloregionen med det resultat at jeg fikk kjelleren full av vann. Her oppbevarer jeg bla. MJ så gudskjelov var jeg bare ute 1 times tid. Dette fikk meg dog til å tenke på etter oppbevaringsmuligheter. Mj er jo mye plastikk ,men motorer har jo ikke godt av å stå i fuktige rom på sikt. Ved et mulig senario : man er på ferie en uke og kommer hjem med kjelleren full av vann/ brann har skjedd. Hvordan kan man begrense skademulighetene? Er utrolig surt å miste anlegget jeg hadde begynt på og lagt utorlig mange timer ned i. Takker for alle råd. |
|
Tut, tut.
|
|
carlf
Medlem i MJF Joined: 27 januar 2006 Location: Norway Status: Offline Points: 692 |
Post Options
Thanks(0)
|
Skal du sikre deg mot alt er vel den eneste løsningen en real safe... Da sikrer man seg mot tyveri også... Vann kan man beskytte seg mot ved å bruke tette plastbokser el.
|
|
Hilsen Carl-Frederic
(Stavangerbasert frilans fotograf, -kunstner og -student. Ellers interesser i alt med tog) |
|
b e pedersen
Medlem i MJF Joined: 02 november 2004 Location: Norway Status: Offline Points: 1081 |
Post Options
Thanks(0)
|
.. eller flytte det opp på loftet Spøk til side: Det sendes nå ut flomvarsel her på Østlandet, dvs flom i små bekker og vassdrag og - sannsynligvis en del kjellere - p.g.a. forventning om store nedbørmengder her i morgen! .. så de som føler seg utsatt bør ta forhåndsregler .. |
|
Bjørn Egil
|
|
Andreas
Veteran Joined: 07 mai 2006 Location: Norway Status: Offline Points: 1169 |
Post Options
Thanks(0)
|
I huset vi bodde i før hadde vi en brannsikker safe som var murt inn i betongveggen. Ulempen var at det ikke ville vært særlig lurt å oppbevare tog der ettersom safen var plassert i kjelleren hvor det var temmelig fuktig på grunn av kondens å liknende
|
|
Hilsen Andreas.
|
|
Post Reply | |
Tweet |
Forum Jump | Forum Permissions You cannot post new topics in this forum You cannot reply to topics in this forum You cannot delete your posts in this forum You cannot edit your posts in this forum You cannot create polls in this forum You cannot vote in polls in this forum |