MODELLJERNBANEFORENINGEN I NORGE (MJF) - forum

New Posts New Posts RSS Feed - Mj i London?
  FAQ FAQ  Forum Search   Events   Register Register  Login Login

Mj i London?

Post Reply Post Reply
Author
Roger View Drop Down
Fremo og MjF medlem
Fremo og MjF medlem

Status: Offline
Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Quote Roger Quote  Post ReplyReply Direct Link To This Post Topic: Mj i London?
    Posted: 11 mars 2007 at 19:33

Hei!

Jeg skal snart en tur til London, og lurer på om noen her vet om noen mj-butikker, modelljernbaneanlegg som kan besøkes, jernbanerelaterte museer eller tilsvarende i London?

Med vennlig hilsen

RGER
“Det finnes ett forbilde for alt”
Back to Top
carlf View Drop Down
Medlem i MJF
Medlem i MJF

Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Quote carlf Quote  Post ReplyReply Direct Link To This Post Posted: 11 mars 2007 at 19:44
Da har vel naboforumet svar...
Hilsen Carl-Frederic

(Stavangerbasert frilans fotograf, -kunstner og -student. Ellers interesser i alt med tog)
Back to Top
carlf View Drop Down
Medlem i MJF
Medlem i MJF

Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Quote carlf Quote  Post ReplyReply Direct Link To This Post Posted: 11 mars 2007 at 19:48
Vet ikke om det står i noen av linkene men det er to mj butikker i Epsom, en halv times togtur fra London Victoria. Husker ikke adresse eller noe, men en av dem stod i Yellow Pages. Den andre lå på torget i byen... Var ikke så mye gøyder uansett, mye vanlig Hornby du sikkert finner andre steder...
Hilsen Carl-Frederic

(Stavangerbasert frilans fotograf, -kunstner og -student. Ellers interesser i alt med tog)
Back to Top
Håvard H View Drop Down
Medlem i MJF
Medlem i MJF

Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Quote Håvard H Quote  Post ReplyReply Direct Link To This Post Posted: 11 mars 2007 at 20:21
Originally posted by Roger Roger wrote:

Hei!

Jeg skal snart en tur til London, og lurer på om noen her vet om noen mj-butikker, modelljernbaneanlegg som kan besøkes, jernbanerelaterte museer eller tilsvarende i London?

MJ-butikker i London og omegn blir det bare færre og færre av.

På slutten av åttitalet var jeg en del i London, og da var det to butikker oppe ved Kings Cross som var definitivt verd et besøk. Den ene var Victors, som bare solgte US-materiale, noe som passet meg helt perfekt.

I dag er begge disse nedlagt.

I London og omegn vet jeg bare av to butikker som er verd et besøk i et MJ-perspektiv. Den ene er 4D Modelshop. Dette er en butikk som hevender seg til profesjonelle modelbyggere i alle genere, men det er mye å finne der når det gjelder materialer og verktøy. Samt en del detaljer i mange skalaer.

Den andre er Home of O-gauge som er en ren nullskalasjappe som navnet antyder. Dessverre stenger disse for godt 28 april.

Hvis man kan sette av en dag til MJ er det bare en ting som gjelder: Et besøk til Pendon Museum.
Back to Top
KHE View Drop Down
Medlem i MJF
Medlem i MJF

Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Quote KHE Quote  Post ReplyReply Direct Link To This Post Posted: 12 mars 2007 at 10:02

Jeg har lagt ved noen linker til butikker i nærheten av London etc. Rochester er en fin landsby, og Ford ligger ved idylliske Arundel. Togturen fra London til Ford er en fin tur. mvh Kjell

Butikk i Rochester: http://www.thesignalbox.co.uk/

Butikk i Ford (Arundel): http://www.gaugemaster.co.uk/howto.html

Butikkoversikt UK: http://www.ukmodelshops.co.uk/counties/model_shop_directory. html

Stor modellmesse i London i mars 2007 !: http://www.warnersgroup.co.uk/exhibitions/london/

Back to Top
Roger View Drop Down
Fremo og MjF medlem
Fremo og MjF medlem

Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Quote Roger Quote  Post ReplyReply Direct Link To This Post Posted: 13 mars 2007 at 06:32

Hei!

Jeg takker for alle tilbakemeldinger og svar!

Da er det på tide å logge av, og begynne å pakke.

Med vennlig hilsen

RGER
Back to Top
Roger View Drop Down
Fremo og MjF medlem
Fremo og MjF medlem

Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Quote Roger Quote  Post ReplyReply Direct Link To This Post Posted: 21 mars 2007 at 00:02
Hei!

Til informasjon til andre forumbesøkende som eventuellt skal til London, kan jeg opplyse om nok en modellbutikk i sentrale London som også fører modelljernbane.

Jeg trodde nemlig at "gode gamle" Beatties var nedlagt, men det viste seg at de bare i forbindelse med innlemmelse i kjede har byttet navn til Modelzone. Adressen er fremdeles 202 High Holborn.
Med vennlig hilsen

RGER
Back to Top
 Post Reply Post Reply

Forum Jump Forum Permissions View Drop Down

Forum Software by Web Wiz Forums® version 12.05
Copyright ©2001-2022 Web Wiz Ltd.

This page was generated in 0,063 seconds.