Mit oder ohne OVP |
Post Reply |
Author | |
Lars Gjertsen
FREMO-forummedlem Joined: 30 oktober 2004 Location: Norway Status: Offline Points: 744 |
Post Options
Thanks(0)
Posted: 21 mars 2008 at 19:41 |
Hvor mye taper en modell seg i prosent dersom man skal selge/kjøpe den på bruktmarkedet? 33% 50% 25%?
Er en modell i strøken tilstand uten originalemballasjen verdt mindre enn den samme når originalemballasjen følger med?
Her er det lov å synse så det holder.
Edit: Rettet skrivefeil
Edited by Lars Gjertsen - 21 mars 2008 at 21:06 |
|
kness
Medlem i MJF Joined: 03 november 2004 Location: Norway Status: Offline Points: 719 |
Post Options
Thanks(0)
|
Vanskelig og finne noe fasitsvar her tror jeg. I mine øyne er ikke noen modeller som er strøkne og i originalemballasje, noe mindre verd enn et helt nytt eksemplar fra butikkhylla. Om modellen har gått ut og er vanskelig og få tak på er verdien sikkert høyere. Finnes den i butikken så må man sikkert trekke av litt på prisen, men jeg tror ikke man trenger trekke så mye. Tør jeg tippe 20% som maks?
Hilsen Kjetil
|
|
Kjell H.
Medlem i MJF Joined: 02 november 2004 Location: Norway Status: Offline Points: 2479 |
Post Options
Thanks(0)
|
Jeg mener å huske at Koll i Tyskland verdsetter "ovp" til ca. 10% av verdien?
De verdier som Koll opererer med er alle inklusive "ovp".
|
|
Post Reply | |
Tweet |
Forum Jump | Forum Permissions You cannot post new topics in this forum You cannot reply to topics in this forum You cannot delete your posts in this forum You cannot edit your posts in this forum You cannot create polls in this forum You cannot vote in polls in this forum |