Arvet Bane |
Post Reply |
Author | |
Skelfer
Nykommer Joined: 07 desember 2008 Location: Norway Status: Offline Points: 0 |
Post Options
Thanks(0)
Posted: 07 desember 2008 at 12:15 |
Vi har har arvet en Fleischmann Ho bane som er fra slutten av 40 tallet beg. av 50 tallet. hovedtoget er "Pennsylvania" det er ca 15 meter med skinner. Ved siden av lokomotivet er de to passasjer vogner, en postvogn samt syv ulike godsvogner. alt ligger i orginal eske. vi har to små barn som synes ar det hadde vært stor stas å leke med, men vi synes det rett og slett er for fint til at de kan få lov. Det vi lurer på er om det er et 12 på dusinet togsett eller om det kan være noe litt mer kuriøst. Håper at noen kan hjelpe oss litt videre.
På forhånd takk
|
|
ses
Fremo og MjF medlem Joined: 09 november 2006 Location: Norway Status: Offline Points: 3922 |
Post Options
Thanks(0)
|
Dette hørtes jo interessant ut. Jeg antar at med den alderen er det pappsviller? Har du noen bilder å vise, så vil det hjelpe.
|
|
Svein S
|
|
Skelfer
Nykommer Joined: 07 desember 2008 Location: Norway Status: Offline Points: 0 |
Post Options
Thanks(0)
|
Helt riktig med papp, jeg klarer ikke å laste opp bilder her men kam maile de til deg.
|
|
rosenblad
Medlem i MJF Joined: 03 november 2004 Location: Norway Status: Offline Points: 294 |
Post Options
Thanks(0)
|
Hei Skelfer!
Dette må du holde langt unna ungene! Det dreier seg om skikkelig samlerverdi. Kjøp heller noe billig nytt til ungene, for jernbane må de selvfølgelig ha!
MVH, Tom
|
|
---------------------------------
Roco Z21, British OO |
|
ses
Fremo og MjF medlem Joined: 09 november 2006 Location: Norway Status: Offline Points: 3922 |
Post Options
Thanks(0)
|
Jeg fikk bilder fra Skelfer til opplasting fordi han ikke fikk det til. Det er noe galt med opplasteren for tiden. Etter fem minutter fikk jeg opp ett bilde, så da la jeg heller de fem bildene ut på egen nettside:
http://www2.dmmh.no/~ses/pix/rj.html Selv har jeg ikke så mye å si til dette, bortsett fra at jeg husker fra gamle Fleischmannkataloger at de hadde noen amerikanske modeller. Den doble bilvogna tror jeg nok er atskillig nyere. Men generelt er vel dette så gammelt at det bør tas vare på og ikke forbrukes enda mer. Om man ikke har så mye interesse av det selv, er det sikkert noen som samler på gammel Fleischmann. Hvis noen sitter på gamle nok Fleischmannkataloger, kan man sikkert identifisere disse vognene og loket nærmere. Siden jeg var Märklinist som gutt, har jeg ikke slike kataloger selv. |
|
Svein S
|
|
rosenblad
Medlem i MJF Joined: 03 november 2004 Location: Norway Status: Offline Points: 294 |
Post Options
Thanks(0)
|
Hei!
Loket er nok litt sørgelig! Pennsylvania boxcar og personvognene er fra 50-tallet. De øvrige vognene er fra 60- og 70-tallet.
MVH, Tom
|
|
---------------------------------
Roco Z21, British OO |
|
Post Reply | |
Tweet |
Forum Jump | Forum Permissions You cannot post new topics in this forum You cannot reply to topics in this forum You cannot delete your posts in this forum You cannot edit your posts in this forum You cannot create polls in this forum You cannot vote in polls in this forum |