Støvfjerning på rullende materiell? |
Post Reply |
Author | ||
Svein_H
Fremo og MjF medlem Joined: 22 februar 2008 Location: Norway Status: Offline Points: 2110 |
Post Options
Thanks(0)
Posted: 16 oktober 2009 at 22:10 |
|
Hvordan skal jeg få fjernet støv fra modellene mine før fotografering?
Jeg har prøvd å tørke av de med en fuktig klut, men det funket dårlig. I tillegg har damplokene mange kriker og kroker hvor kluten ikke kommer til, og jeg er redd for å ødelegge eller brekke løs små detaljer mens jeg holder på. Jeg har også prøvd å blåse/børste vekk støvet (rensesett for kameraer) uten at det ble stort bedre. Jeg vurderer å prøve støvsugeren med nylonstrømpe og tekstilbørsten, men er redd for at den kan gjøre like mye skade som kluten. Kanskje trykkluft på boks er et alternativ..? Takknemlig for tips! Svein |
||
H0, norsk på 50-tallet en gang
Min hjemmeside |
||
morten.h
Medlem i MJF Joined: 03 november 2004 Location: Norway Status: Offline Points: 1363 |
Post Options
Thanks(0)
|
|
trykkluft...enkelt og greit!.... forutsetter at du har kompressor, jeg kjører kun luft igjennom airbrushen og det gjør susen |
||
"tog skal gå på skinner, ikke stå på hylla"
"the items falling off my car,are of genuine british craftmanship" (Lord Fauntleroy Esq.) Morten Hagen |
||
Svein_H
Fremo og MjF medlem Joined: 22 februar 2008 Location: Norway Status: Offline Points: 2110 |
Post Options
Thanks(0)
|
|
Jeg har ingen airbrush eller kompressor, men det bør vel gå greit med trykkluft på boks? Ser at Biltema har drivgass for airbrush til 69,90 mens Clas Ohlson har CRC Dust Off til 198,-. Er det noen forskjell på disse to annet enn prisen?
Svein |
||
Min hjemmeside |
||
eika
FREMO-forummedlem Joined: 01 november 2004 Location: Norway Status: Offline Points: 1618 |
Post Options
Thanks(0)
|
|
Hva med en myk pensel? Faller hadde hvertfall tidligere en veldig myk støvpensel i programmet. Jeg vet ikke om den er i programmet ennå, men jeg mener å ha sett et par i butikken her nede fortsatt. Ellers finner du sikkert en som er myk nok hos fargehandlene, eller kanskje i sminkeavdelingen til Vita?
Eirik
|
||
Når går toget fra Skråvika?
|
||
Morten M
Veteran Joined: 02 november 2004 Location: Norway Status: Offline Points: 274 |
Post Options
Thanks(0)
|
|
MM
|
||
Svein_H
Post Options
Thanks(0)
|
|
Den børsten som fulgte med rensesettet er ganske myk, men mulig det vil funke bedre med en annen type bust, og kanskje litt større lufttrykk enn jeg klarer å få til med den lille blåsebelgen. Skal innover til Strømmen en tur nå, så da får jeg se hva jeg finner. Takk for tipsene så langt!
Svein |
||
Min hjemmeside |
||
Svein_H
Post Options
Thanks(0)
|
|
Jeg har vurdert det ja Morten, får se om jeg kanskje investerer i en slik med tia. Edit: Jeg fant denne her på Clas Ohlson nå: http://www.clasohlson.no/Product/Product.aspx?id=134361582 Grei pris igrunn, kan denne være brukbar? Svein Edited by Svein_A - 17 oktober 2009 at 12:21 |
||
Min hjemmeside |
||
Post Reply | |
Tweet |
Forum Jump | Forum Permissions You cannot post new topics in this forum You cannot reply to topics in this forum You cannot delete your posts in this forum You cannot edit your posts in this forum You cannot create polls in this forum You cannot vote in polls in this forum |