Di2 byggesett |
Post Reply |
Author | |
kokken
Fremo og MjF medlem Joined: 24 mars 2007 Location: Norway Status: Offline Points: 728 |
Post Options
Thanks(0)
Posted: 06 oktober 2010 at 21:14 |
Jeg holder på med et byggesett av Di2 i messing fra Hobby-teknikk, dette settet er egentlig beregnet for Fleischmann understell av typen v60. Tanken min var å bruke Roco understell som jeg har liggende. Er det noen som har bygget et slikt sett til Roco understell?? Kan noen hjelpe meg med hvordan jeg kan tilpasse byggesettet til dette understellet??
|
|
Mikael Järn
Veteran Joined: 23 januar 2010 Status: Offline Points: 249 |
Post Options
Thanks(0)
|
Jeg mener å huske at jeg benytttet Roco-understell da jeg bygget min Di2. Og da ble det trangt gitt. Måtte kappe vekk endel ekstra av den opprinnelige "rammen" for å få plass. Det fantes heller ikke noen braketter til å feste motor/drivverk på så det måtte jeg lage selv. Men modellen ble bra den. Kløftagutta lagde litranummer i "sølv"-metall som på forbildet. Lykke til med jobben!
|
|
kokken
Fremo og MjF medlem Joined: 24 mars 2007 Location: Norway Status: Offline Points: 728 |
Post Options
Thanks(0)
|
Har du noen tegning/bilde på hvordan du festet kåpa og motor/drivverk?
|
|
Mikael Järn
Veteran Joined: 23 januar 2010 Status: Offline Points: 249 |
Post Options
Thanks(0)
|
Sorry Kokken. Skifteloket ble solgt i fjor fordi jeg kom over en Toplinevariant. Men dette ser du lett når du begynner. Di 2-byggesettet er ikke akkurat på dampernivå i vanskelighetsgrad.Og det er litt av sjarmen å pønske ut egne løsninger...
|
|
Post Reply | |
Tweet |
Forum Jump | Forum Permissions You cannot post new topics in this forum You cannot reply to topics in this forum You cannot delete your posts in this forum You cannot edit your posts in this forum You cannot create polls in this forum You cannot vote in polls in this forum |