MJ-arbeidsplassen |
Post Reply |
Author | |
ses
Fremo og MjF medlem Joined: 09 november 2006 Location: Norway Status: Offline Points: 3922 |
Post Options
Thanks(0)
Posted: 19 januar 2010 at 00:47 |
For å kunne jobbe effektivt med MJ, er det viktig å ha et arbeidssted der man ikke trenger å pakke sammen verktøyet og byggeobjektene etter hver eneste arbeidsøkt. Jeg har to gode slike på det kjellerrommet som fungerer som kombinert verksted og MJ-rom. Problemet er at det ligger 2,5 etasje dypere enn der jeg har hjemmekontoret, samt at det ligger så nære resten av familiens soverom, at det egner seg ikke godt til aktiviteter som skaper litt lyd fra seg utover senkvelden og natta.
I høst ble det derfor til at jeg bygget og monterte TB-kobler på 15 godsvogner som skulle på Fremotreff, på det "vanlige" skrivebordet, men den følge at jeg måtte rydde dette litt unna hver gangn jeg skulle gjøre andre ting. Nå tror jeg imidlertid at jeg har funnet en nesten ideell løsning, som kanskje kan være til nytte/idé for andre. Jeg oppdaget at hvis jeg hev ut noen andre småmøbler, kunne jeg få plass til et lite skrivebord på motsatt side av det store kontorskrivebordet. Det kunne jeg da dedikere til MJ permanent. Jeg gikk på IKEA og kjøpte et 120 cm lang furu benkeplate og fire høydejusterbare bein, og en liten skuffeseksjon på hjul. Også den dedikeres MJ! At bordet er høydejusterbart ønsket jeg for at jeg kunne ha samme høyde på de to skrivebordene som nå står inntil hverandre. Jeg kan også snu PC-skjermen rundt dersom det ligger et bilde el.l. der som er nyttig for byggingen. Her er et bilde av løsningen. |
|
Svein S
|
|
halvors
Fremo og MjF medlem Joined: 03 november 2004 Location: Norway Status: Offline Points: 787 |
Post Options
Thanks(0)
|
For oss med hjemmekontor er det praktisk å ha det litt rasjonelt, jeg har et lignende oppsett Svein.
Men jeg har to pulter med kontorstolen imellom, slik at når arbeidsdagen er over kan jeg snu meg rundt 180° og jobbe () videre med messinglodding, byggesett, ombyging av materiell osv. Ting som ikke tar så mye plass og ikke griser så veldig. "Grov-verkstedet" har jeg i en bu i hagen, og nå om vinteren kan det være greit å slippe å gå ut hver gang man skal hygge seg med hobbyting.
Hilsen Halvor
|
|
øystein lb
Veteran Joined: 02 august 2009 Location: Norway Status: Offline Points: 378 |
Post Options
Thanks(0)
|
svein, ikke for og hvere negativ men, får du ikke vodt i ryggen av denn plæstikk stolen fra ikea? jeg hadde en sånne før og fikk så vondt i rygg og nakke av og sitte på den. skaff deg en ordentlig kontor stol!
|
|
ses
Fremo og MjF medlem Joined: 09 november 2006 Location: Norway Status: Offline Points: 3922 |
Post Options
Thanks(0)
|
Hvis du ser godt etter på bildet, Øystein, så står en super kontorstol der ved det andre skrivebordet. Så hvis den klappstolen på bildet, som var en jeg fant i farta på et annet rom, blir for krøbel, får jeg ta meg bryet med å dra rundt den store stolen.
|
|
Svein S
|
|
øystein lb
Veteran Joined: 02 august 2009 Location: Norway Status: Offline Points: 378 |
Post Options
Thanks(0)
|
ok men påbilde så det ut sånn.
|
|
Post Reply | |
Tweet |
Forum Jump | Forum Permissions You cannot post new topics in this forum You cannot reply to topics in this forum You cannot delete your posts in this forum You cannot edit your posts in this forum You cannot create polls in this forum You cannot vote in polls in this forum |