Modelljernbane i København? |
Post Reply |
Author | |
Roger
Fremo og MjF medlem Joined: 02 november 2004 Location: Norway Status: Offline Points: 1620 |
Post Options
Thanks(0)
Posted: 15 juni 2009 at 08:50 |
Hei!
Jeg mener å ha hørt om ett større skala 0-anlegg ved Hovedbanegården i København som tilhører en stedelig klubb. Anlegget skal visstnok være periodisk åpent for publikum. Noen som kjenner til dette, som kan gi noe mer informasjon?
|
|
Med vennlig hilsen
RGER “Det finnes ett forbilde for alt” |
|
Roger
Fremo og MjF medlem Joined: 02 november 2004 Location: Norway Status: Offline Points: 1620 |
Post Options
Thanks(0)
|
Hei!
Siden det ikke har kommet så mange svar på denne henvendelse, har jeg brukt tiden til å foreta noen enkle undersøkelser selv; og dette er hva jeg fant og innledningsvis hadde i tankene.
Vet noen om andre mj-anlegg utstilt i København bortsett fra det på Hovedbanegården?
Hmmm........... - Slik detaljering som dette har jeg sansen for (jeg antar at det er det lokale MHV-skipet). Edited by Roger - 16 juni 2009 at 19:47 |
|
Med vennlig hilsen
|
Dan Rasmussen
FREMO-forummedlem Joined: 05 november 2004 Location: Denmark Status: Offline Points: 1123 |
Post Options
Thanks(0)
|
Hei Roger
Desværre har jeg ikke set dit indlæg før nu, men det anlæg du har fundet hjemmeside på, er det anlæg og klub, som i sin tid lå på godsbanegården i københavn H. Det er imidlertid revet og Tivoli er ved at bygge hotel og kongrescenter på grunden.
Klubben eksisterer i bedste velgående og er ifærd med at bygge et nyt anlæg i Albertslund, som ligger lidt vest for København.
Der findes mange klubber i København og adresser og kontakter kan du finde på unionens hjemmeside www.dmju.dk.
Ellers er du og alle andre jo altid hjerteligt velkommen til Næstved
God sommer
Dan
|
|
En dansker som ofte befinder sig i Norge :-)
Medlem af Fremo, MJF, NJK og www.nmjk.dk |
|
Roger
Post Options
Thanks(0)
|
Hei!
Takk for svaret og tilbudet Dan, men denne gangen er det snakk om kun(ferge-) tur til Køben uten medbragt "knallert". - Ellers hadde jeg nok lagt turen til Næstved igjen, ja!
Jeg har i løpet av diverse turer sett en god del danske anlegg i forskjellige skalaer, men anlegget til Næstved Modelljernbaneklubb er utvilsomt noe av de beste jeg har sett i Danmark. - Jeg kan derfor trygt anbefale forumets brukere ett besøk dit, dersom dere er på de kanter, for dere skal vel ha Banebørsterdag i år også, Dan?
|
|
Med vennlig hilsen
|
Dan Rasmussen
FREMO-forummedlem Joined: 05 november 2004 Location: Denmark Status: Offline Points: 1123 |
Post Options
Thanks(0)
|
Hei Roger
Jo da - Banebørstedagen er en tradition, som er kommet for at blive.
Vi har netop afviklet den (lø. den 6. juni) og det blev endnu en succes hvor ca. 450 intereserede slog vejen forbi. Det gav en fin lille indtægt til klubbens kasse.
Til næste år bliver dagen afholdt lørdag den 12. juni.
Men igen - der er altid en åben invitation til alle om man er på de kanter -
bare brug telefonen eller nettet. www.nmjk.dk
God sommer og god tur til København.
Mange hilsner
Dan Edited by Dan Rasmussen - 23 juni 2009 at 05:45 |
|
En dansker som ofte befinder sig i Norge :-)
Medlem af Fremo, MJF, NJK og www.nmjk.dk |
|
Post Reply | |
Tweet |
Forum Jump | Forum Permissions You cannot post new topics in this forum You cannot reply to topics in this forum You cannot delete your posts in this forum You cannot edit your posts in this forum You cannot create polls in this forum You cannot vote in polls in this forum |