Teakstruktur |
Post Reply | Page <12 |
Author | |
Bo11
Veteran Joined: 25 august 2007 Location: Sverige Status: Offline Points: 417 |
Post Options
Thanks(0)
|
Att teakvagnar skiljer sig i sin nyans, är väldigt vanligt.
Som det beskrivs tidigare, så är vagnar väldigt skiftande om de har varit i tjänst länge kontra varit renoverad, likaså hur träslaget skiljer sig åt i sin natur.
Att ge ett recept som skulle vara givet, är ingen lätt uppgift, utan detta måste var och en prova sig fram til, vi har alla olika uppfattning, av vad vi ser.
Har själv under en del år provat mig fram med en del hyffsade resultat till riktigt dåliga.
/Bo Edited by Bo11 - 03 september 2011 at 22:19 |
|
Bo11
Post Options
Thanks(0)
|
Jag börjar och lägga in lite av de vagnar jag har målat samt vädrat Detta är ett urval av de som jag tycker har blivit bra, av en del vagnar som har blivit satt under denna behandling. Har märkt att jag gärna hamnar på samma nyans varken mörkare eller ljusare eller rödare i tonen. /Bo |
|
Bo11
Post Options
Thanks(0)
|
Dessa är de två sista som jag målade.
Då med en ny teknik, blev ytterligare en prövning när den grundprimer jag hade använt under ett antal år, togs ut ur sortimentet.
/Bo
|
|
Cato-André
Viderekommen Joined: 03 juli 2011 Location: Norge Status: Offline Points: 51 |
Post Options
Thanks(0)
|
Det var noen fine teakvogner du hadde da
|
|
Post Reply | Page <12 |
Tweet |
Forum Jump | Forum Permissions You cannot post new topics in this forum You cannot reply to topics in this forum You cannot delete your posts in this forum You cannot edit your posts in this forum You cannot create polls in this forum You cannot vote in polls in this forum |