MODELLJERNBANEFORENINGEN I NORGE (MJF) - forum

New Posts New Posts RSS Feed - Snøscooter
  FAQ FAQ  Forum Search   Events   Register Register  Login Login

Snøscooter

Post Reply Post Reply
Author
Claes Lislerud View Drop Down
Redaksjon MJ-bladet
Redaksjon MJ-bladet

Status: Offline
Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Quote Claes Lislerud Quote  Post ReplyReply Direct Link To This Post Topic: Snøscooter
    Posted: 29 november 2010 at 23:04

Jeg har i det siste drevet å spikke på en snøscooter. Det er meningen at dette skal bli en julegave, så jeg har noen få uker på meg.

Det skal bli en Yamaha RS Viking. Jeg har ikke snøring på slike fremkomstmidler, har kjørt en én gang, men det hindrer en jo ikke å bygge.

Fant reklamebilder som var tatt rett fra siden som ble forminsket til riktig størrelse. Flere slike bilder ble skrevet ut og så lagde jeg maler som jeg i sin tur brukte for å skjære ut plastskiver.
De ble så limt sammen til en plastsandwich som så ble spikket og slipt. Den ble så grunnet for å finne eventuelle feil.

Så har det blitt montert en del detaljer, men mange er fortsatt igjen. Å ja, jeg vet at jeg må vri styret så de passer til skiene. Ouch

Modellhilsen

Claes
Back to Top
Snikkaren View Drop Down
Medlem i MJF
Medlem i MJF

Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Quote Snikkaren Quote  Post ReplyReply Direct Link To This Post Posted: 30 november 2010 at 14:14
Helt konge, Claes. Thumbs Up
Ove

No problem is so big or so complicated that it can't be run away from!
- Charles M. Schulz
Back to Top
Øyvind Ø. View Drop Down
Medlem i MJF
Medlem i MJF

Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Quote Øyvind Ø. Quote  Post ReplyReply Direct Link To This Post Posted: 30 november 2010 at 22:08
Ja den  var skikkelig bra. Flott detalj med brøytestikke.
Ser frem til  ferdig resultat. ClapClap
Mvh Øyvind

Reinspikka Norsk mæ ymse avvik.......?
Back to Top
Claes Lislerud View Drop Down
Redaksjon MJ-bladet
Redaksjon MJ-bladet

Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Quote Claes Lislerud Quote  Post ReplyReply Direct Link To This Post Posted: 17 august 2011 at 10:48

Jeg ble aldri ferdig med denne scooteren til jul så den ble levert til min svåger i julegave sånn som den var slik at han kunne bygge den ferdig selv. Nå er den ferdig og han har i tillegg lagd en slede til den. Modellen står nå sammen med den papir(!)-modellen av en tråkkemaskin som han har satt sammen. 

Trur dette med modellbyggeriet ligger i familien. Wink

Flere bilder av dioramaet ligger her: http://www.ipmsstockholm.net/forum/works_/article.asp?data=8777382330_%7Ed_20110814_045430_%7Et_Pistmaskin_och_skoterdiorama_%7Ea_Viktor.xml

Modellhilsen

Claes
Back to Top
Snikkaren View Drop Down
Medlem i MJF
Medlem i MJF

Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Quote Snikkaren Quote  Post ReplyReply Direct Link To This Post Posted: 17 august 2011 at 17:07
Den der blei drit-rå!!!Thumbs Up
Herlig dirorama, med en utrolig flott papirmodell......
Dette står det respekt av!!! Smile
Ove

No problem is so big or so complicated that it can't be run away from!
- Charles M. Schulz
Back to Top
 Post Reply Post Reply

Forum Jump Forum Permissions View Drop Down

Forum Software by Web Wiz Forums® version 12.05
Copyright ©2001-2022 Web Wiz Ltd.

This page was generated in 0,078 seconds.