Nybegynner |
Post Reply |
Author | |
oddvark
Nykommer Joined: 15 september 2009 Location: Norge Status: Offline Points: 0 |
Post Options
Thanks(0)
Posted: 21 juli 2011 at 16:17 |
Hei dette er mitt første innlegg på dette forumet.
Kjøpe et digitalt startsett fra marklin for et par år siden + noen ekstra c skinner og penser. Nå tenkte jeg at jeg skal gå til det skrit å lage en plate 365 x 180. og kjøpe til endel mere skinner og penser og digitalisere disse. Så lurer jeg på om jeg skal gå for marklin sin Central Station 60215 eller Viesseman Comannder. Hva er forskjellen på disse. har forresten ikke drevet med noe digitalisering før. Er nybegynner på alt innen modelltog. Oddvar
|
|
Nils Gullhav
Veteran Joined: 02 november 2004 Location: Norway Status: Offline Points: 253 |
Post Options
Thanks(0)
|
Har du ett digitalt startsett med den nye håndkontrollen er valget veldig enkelt. CS.
Har du den minste mistanke om å rote med data er det CS som gjelder. Mfx formatet, er det kun CS og Ecos til ESU som takler. Som nok er ett vel så godt produkt som CS. Jeg tror ikke Viesseman sin kontroll kan noe som ikke CS og Ecos klarer, Og de kan nok en del mer også, spesielt Ecos. Hilsen Nils
|
|
oddvark
Post Options
Thanks(0)
|
Takk for svar Nils.
Ja jeg har den gamle (2 år) MS til marklin. Så da får jeg vente til Amundsen får inn igjen CS. Et lite spørsmå til. Må man ha en digital enhet for vær pens eller kan man bruke K83 pensedekoder. Det er vel litt biligere en en pensedekoder i vær pens. Oddvar
|
|
Nils Gullhav
Post Options
Thanks(0)
|
Den gamle kan du bruke på Ecos.
Det er egentlig det samme som 1v. CS. Men mye oppragdert. Jeg bruker K83 eller tilsvarende. Mye rimeligere da det blir 4 sporskiftere pr boks. Untaksvis bruker jeg de som monteres i sporskifteren. Hilsen Nils |
|
oddvark
Post Options
Thanks(0)
|
hei igjen.
Hvem er det som fører Ecos. Lurer bare litt på pris og om den har engelsk manual, har litt problem med engelsk også men jeg trur jeg klarer meg. MVH Oddvar
|
|
oddvark
Post Options
Thanks(0)
|
|
|
Nils Gullhav
Post Options
Thanks(0)
|
Takk.
Amundsen med fler fører denne. Engelsk manual som må lastes ned, og Dansk eller Svensk meny på sentralen. Samt mange andre språk. Noe rimeligere enn CS. Hilsen Nils
|
|
Post Reply | |
Tweet |
Forum Jump | Forum Permissions You cannot post new topics in this forum You cannot reply to topics in this forum You cannot delete your posts in this forum You cannot edit your posts in this forum You cannot create polls in this forum You cannot vote in polls in this forum |