Hjelp!! |
Post Reply |
Author | |
MortenA
Nykommer Joined: 26 februar 2013 Status: Offline Points: 2 |
Post Options
Thanks(0)
Posted: 26 februar 2013 at 22:07 |
Hei!
I min barndom drev jeg mye med modelljernbane. Når jeg nå i voksen alder tenker å gjennoppta denne hobbyen er det mye som har forandret seg, og mye har jeg glemt. Jeg har et startsett fra Roco med EL 16+ B3 vogner,kjøpt i 2010. Dette er digitalt (også nytt for meg) Jeg finner imidlertidig ikke ut om dette er AC eller DC. Noen som vet? Veldig greit å få det på plass før samlingen utvides med flere modeller... Noen som kan hjelpe meg? Mvh Morten
|
|
marklintog
Veteran Joined: 15 juni 2007 Location: Norway Status: Offline Points: 275 |
Post Options
Thanks(0)
|
Hei
Ikke at jeg er noen ekspert men kan vel sees under lokomotivet på enkel måte om sitter slepesko på lokomotivet da er det gjerne AC (vekselstrøm) Edited by marklintog - 26 februar 2013 at 22:22 |
|
TorsteinS
Medlem i MJF Joined: 25 januar 2011 Location: Norge Status: Offline Points: 1178 |
Post Options
Thanks(0)
|
Når det er digitalt er det egentlig hverken AC eller DC i tradisjonell forstand. Men siden det er et startsett fra Roco, er det snakk om 2-skinne, som tidligere (før digitalalderen) stort sett var DC. Dette i motsetning til 3-skinne, som tidligere mest var AC. Produsenter som Roco leverer også lok for 3-skinne, men det er nesten bare Märklin som leverer startsett og skinner for det systemet.
|
|
Post Reply | |
Tweet |
Forum Jump | Forum Permissions You cannot post new topics in this forum You cannot reply to topics in this forum You cannot delete your posts in this forum You cannot edit your posts in this forum You cannot create polls in this forum You cannot vote in polls in this forum |