MODELLJERNBANEFORENINGEN I NORGE (MJF) - forum

New Posts New Posts RSS Feed - BM73 problem
  FAQ FAQ  Forum Search   Events   Register Register  Login Login

BM73 problem

Post Reply Post Reply
Author
hakhe View Drop Down
Medlem i MJF
Medlem i MJF

Status: Offline
Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Quote hakhe Quote  Post ReplyReply Direct Link To This Post Topic: BM73 problem
    Posted: 16 februar 2013 at 15:57
Hei folkens, jeg kjøpte meg et brukt 73 sett og har et problem, da jeg skulle teste motorvognen så kortslutter det. Lånte dekoder fra et annet 73 sett jeg har som fungerer utmerket så det er ikke den, men jeg så litt på kretskortet og det er loddet noen ledninger på det som ikke er på det settet som virker, får ikke tak i selger så jeg prøver meg her.

Dette er kortet til settet som virker

Dette virker ikke, kortslutter direkte.

Kan noen fortelle meg hva disse brune ledningene er til? Er dette noe for analog drift eller noe sånt? og vil det virke om jeg fjerner de?
Alt går ann, det bare tar litt lenger tid og koster litt mere penger.
Back to Top
Basic71 View Drop Down
Fremo og MjF medlem
Fremo og MjF medlem

Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Quote Basic71 Quote  Post ReplyReply Direct Link To This Post Posted: 16 februar 2013 at 16:35
Fjern disse ledningene, så vill detr virke. Disse ledningene er for analog drift, som du sier.
Du kan se på side 6 her, se på MX632D, så ser du hvordan dekoderen er koblet.

Rune

Edited by Basic71 - 16 februar 2013 at 16:36
Back to Top
hakhe View Drop Down
Medlem i MJF
Medlem i MJF

Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Quote hakhe Quote  Post ReplyReply Direct Link To This Post Posted: 16 februar 2013 at 19:01
Takk for svaret Rune, klipte ledningene og sette gikk aldeles utmerket. Var disse ledningene loddet inn som standard? Kan ikke huske at jeg fjernet noe ledninger på det andre settet.
Alt går ann, det bare tar litt lenger tid og koster litt mere penger.
Back to Top
TorsteinS View Drop Down
Medlem i MJF
Medlem i MJF

Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Quote TorsteinS Quote  Post ReplyReply Direct Link To This Post Posted: 16 februar 2013 at 19:11
Jeg vil tippe at motorvogna ble levert med en blindplugg som tidligere eier har rotet bort etter montering av dekoder, om den da ikke ble ferdig levert med dekoder. Ved "ombygging" til analogdrift ble manglende blindplugg "løst" ved å lodde inn ledninger.
Back to Top
 Post Reply Post Reply

Forum Jump Forum Permissions View Drop Down

Forum Software by Web Wiz Forums® version 12.05
Copyright ©2001-2022 Web Wiz Ltd.

This page was generated in 0,047 seconds.