Smøring av vognhjul |
Post Reply |
Author | |
S.loes
Nykommer Joined: 25 januar 2009 Status: Offline Points: 2 |
Post Options
Thanks(0)
Posted: 23 september 2012 at 14:20 |
Roco anbefaler en liten dråpe olje i hjullagrene på sine vogner. Jeg er skeptisk til kombinasjonen olje - plast. Noen som vet noe mere om dette?
|
|
jornsjoh
Viderekommen Joined: 06 juni 2012 Location: Norge Status: Offline Points: 13 |
Post Options
Thanks(0)
|
Hei
Jeg lurte på akkurat det samme som deg og søkte på diverse fora (engelskspråklige samt stummiforum.de). Konsensus ser ut til å være at du må passe på at oljen er "plastic safe" eller produsentens anbefalte/egen. Jeg vil anta at prodsentens egen/anbefalte er tryggest. I tillegg vil jeg tro at det å IKKE bruke olje antageligvis fører til rask slitasje. Har dog ikke lang erfaring med dette selv så synspunkter fra de som har lang erfaring hadde vært nyttig :-) Mvh Jørn Staale Johansen |
|
Steinar Snøtun
FREMO-forummedlem Joined: 22 september 2005 Location: Norway Status: Offline Points: 143 |
Post Options
Thanks(0)
|
Jeg har brukt god gammeldags symaskinolje på mine modeller, lok som vogner, og har aldri hatt problemer med hverken plastikk eller andre ting har reagert med oljen.
|
|
Steinar
|
|
Steinar J
Fremo og MjF medlem Joined: 04 november 2004 Location: Norway Status: Offline Points: 34 |
Post Options
Thanks(0)
|
Jeg har heller ikke hatt problemer med kombinasjonen olje og plast.
Steinar J
|
|
SJ
|
|
Post Reply | |
Tweet |
Forum Jump | Forum Permissions You cannot post new topics in this forum You cannot reply to topics in this forum You cannot delete your posts in this forum You cannot edit your posts in this forum You cannot create polls in this forum You cannot vote in polls in this forum |