Godsvogner med reklame |
Post Reply |
Author | ||
Sven Ole
Medlem i MJF Joined: 03 november 2004 Location: Norway Status: Offline Points: 241 |
Post Options
Thanks(0)
Posted: 19 november 2012 at 19:00 |
|
Jeg ser at NMJ har sendt ut en del svenske godsvogner fra 50 - 80 tallet med reklame.
Hvor realistiske vil det være å kjøre disse på"norske" spor? Jeg kan ikke erindre å ha sett slike vogner i virkeligheten i Norge. Krysset disse grensen hit, eller gikk de bare i Sverige? Kanskje dette egentlig er et spørsmål for et Jernbaneforum, men jeg prøver her likevel da vår verden kan/skal avspeile den virkelige.
|
||
SOHo
|
||
ses
Fremo og MjF medlem Joined: 09 november 2006 Location: Norway Status: Offline Points: 3922 |
Post Options
Thanks(1)
|
|
Generelt gikk det mange svenske godsvogner i norske tog. Godsvogner flyter mye lettere over landegrensene enn personvogner, bortsett fra at breie norske vogner hadde restriksjoner utenfor Norge og Sverige, slik som G4.
|
||
Svein S
|
||
traiNman
Veteran Joined: 07 november 2004 Location: Norway Status: Offline Points: 500 |
Post Options
Thanks(0)
|
|
Gbs vognen med Tetra Pak reklame har jeg selv fotografert på Paradis i Stavanger en gang på 80-tallet så den har i alle fall kjørt på Sørlandsbanen.
Gbs Tetra Pak Petter Ramsdal |
||
Sven Ole
Medlem i MJF Joined: 03 november 2004 Location: Norway Status: Offline Points: 241 |
Post Options
Thanks(0)
|
|
Til Svein:
Jo, jeg er klar over at godsvogner flyter lett over grenser, og i perioden 60 - 80- tallet var det mange svenske og også en del utenlandske vogner jeg så her i byen og landet forøvrig, men jeg kan likevel ikke huske noen svenske med reklame. Til Petter: Takk for dokumentasjon.
|
||
SOHo
|
||
GETEL57
Veteran Joined: 29 juli 2010 Location: Norge Status: Offline Points: 275 |
Post Options
Thanks(0)
|
|
I tillegg til svenske så har vi også hatt egne norske tilfeller. Her er lenke til et bilde av Gartnerhallen og Blomstertransport:
|
||
Terje
|
||
b e pedersen
Medlem i MJF Joined: 02 november 2004 Location: Norway Status: Offline Points: 1081 |
Post Options
Thanks(0)
|
|
..., men det er kun for den innere krets å se ... ... |
||
Bjørn Egil
|
||
ses
Fremo og MjF medlem Joined: 09 november 2006 Location: Norway Status: Offline Points: 3922 |
Post Options
Thanks(0)
|
|
Neida: http://medlem.njk.no/forum/forum.php?&modul=innlegg&innl=138956&rom=74 Folk må bare lære seg å fjerne "aut=1" (eller sette aut=0) fra URL så har man tilgang til det meste. Dessuten er den indre krets de som er registrert. Det er intet krav om medlemsskap. |
||
Svein S
|
||
Post Reply | |
Tweet |
Forum Jump | Forum Permissions You cannot post new topics in this forum You cannot reply to topics in this forum You cannot delete your posts in this forum You cannot edit your posts in this forum You cannot create polls in this forum You cannot vote in polls in this forum |