Biltransport vogn |
Post Reply | Page <12 |
Author | |||
SveinR
Fremo og MjF medlem Joined: 03 november 2004 Location: Norway Status: Offline Points: 1215 |
Post Options
Thanks(0)
|
||
Nå har de fått på seg sin grønne drakt Claes Olsen har stått for lakkeringa |
|||
Mvh
-SveinR Det finnes en skiftetraktor til alt |
|||
Håvard H
Medlem i MJF Joined: 02 november 2004 Location: Norway Status: Offline Points: 2016 |
Post Options
Thanks(0)
|
||
Stilig, Svein!
Dette ser salgbart ut: Aner vi firmaet "SveinTrain" rundt svingen? |
|||
ArneGH
Medlem i MJF Joined: 05 november 2004 Location: Norway Status: Offline Points: 242 |
Post Options
Thanks(0)
|
||
Kjempeflott, stiller meg i køen av gratulanter. Stå på. Blir det salg av deler så vil jeg gjerne stå i den køen også!
|
|||
Arne Heggeseth
Hellbanen,HO, DCC www.heggeset.no |
|||
SveinR
Fremo og MjF medlem Joined: 03 november 2004 Location: Norway Status: Offline Points: 1215 |
Post Options
Thanks(0)
|
||
Gjør seg med dekaler Godt dette er bare en testvogn, var ikke helt heldig med dekalpåsettingen, samt at noe justeringer bør gjøres.
Edited by SveinR - 15 mars 2006 at 23:46 |
|||
Mvh
|||
ØyvindS
Viderekommen Joined: 03 november 2004 Location: Denmark Status: Offline Points: 46 |
Post Options
Thanks(0)
|
||
Hei Svein Strøkent prosjekt! Hvordan vurderer du muligheten for å tilpasse vogna di til FCS? Vet ikke om du har sett på "Rullende landevei" fra Faller. |
|||
mvh Øyvind Strøm
|
|||
SveinR
Post Options
Thanks(0)
|
||
Største problemet er vel døra i endene, får en til å få denne fungerende, så burde det vel gå. Et annet problem er at en må løse støtteveggen inni på en annen måte. Phuu godt jeg ikke er hekta på FCS "Rullende landevei", men bare FCS busser med kollisjonssensor http://www.norskmjforum.no/forum/topic.asp?TOPIC_ID=4525& ;SearchTerms=drømmeby
|
|||
Mvh
|||
TomL
Medlem i MJF Joined: 02 november 2004 Location: Norway Status: Offline Points: 505 |
Post Options
Thanks(0)
|
||
Hei Svein ! Du imponerer !! IGJEN ! MJ-hilsen Tom Lynga |
|||
Det enkle er ofte det beste...
|
|||
SveinR
Post Options
Thanks(0)
|
||
TAKKER Er derfor jeg legger det ut |
|||
Mvh
|||
jevistad
FREMO-forummedlem Joined: 02 november 2004 Location: Norge Status: Offline Points: 1286 |
Post Options
Thanks(0)
|
||
Lekkert Svein. Du tar vel med til Arendal? |
|||
espyink
Veteran Joined: 08 januar 2005 Location: Norway Status: Offline Points: 103 |
Post Options
Thanks(0)
|
||
Kjempefin vogn, Svein!
|
|||
Mvh Espen N.N.
|
|||
Kjell H.
Medlem i MJF Joined: 02 november 2004 Location: Norway Status: Offline Points: 2479 |
Post Options
Thanks(0)
|
||
Nå er det en nyhet som allerede er lansert og i salg fra Fleischmann i all stillhet for dette forum.
Det er en temmelig lik bilvogn med betegnelsen Hccrrss fra GySEV som går som utleievogn i Østerike.
Det finnes 2 versjoner av denne vogna. Artikkelnummer er 5960 og 5961.
Etter det jeg kan se, er det en ekstra "s" i litterabetegnelsen da den norske har Hccrrs?
- Kanskje et gunstig ombyggingsobjekt.
|
|||
SveinR
Post Options
Thanks(0)
|
||
Den vogna har vi venta lenge på. Den var lansert som nyhet i fjor, men dukket aldri opp.
Vårt problem med Hccrrs har hvert denne belgene som er imellom vognene. I slake svinger så fungerer dette greit, men med en gang vi beveger oss i en mer virkelig MJ verden med krappe svinger og atpåtil S-svinger som gjør man sjøsyk, så får vogna problemer og sporer av.
Planen var å se hvordan Fleischmann hadde løst dette, men de kom jo aldri med vogna. Kanskje de selv hadde problemer her?
Iallefall så har vi prøvd det meste og tidlig i år så fikk vi til en løsning som fungerte. Det artige er å se at Fleischmann har valgt et lignende prinsipp, så dette er nok veien å gå.
Så kanskje dette prosjektet igjen blir vekket til live om det er noe man vil ha på sitt anlegg?
|
|||
Mvh
|||
jevistad
FREMO-forummedlem Joined: 02 november 2004 Location: Norge Status: Offline Points: 1286 |
Post Options
Thanks(0)
|
||
Du spør jamen mange rare spørsmål du Svein
|
|||
Kjell H.
Medlem i MJF Joined: 02 november 2004 Location: Norway Status: Offline Points: 2479 |
Post Options
Thanks(0)
|
||
Du skal se, Svein, at denne vogna kommer i norsk utgave fra Fleischmann?!
Jeg skulle ikke bli mye forundret om ikke NMJ allerede som største norske forhandler av Roco har vært i kontakt med fabrikken? Nå er Fleischmann og Roco under samme ledelse - og jeg tror derfor ikke de er så avvisende som tidligere mht. norske utgaver? - Det har de ikke råd til!
Din vogn blir sikkert mye bedre (det vet jeg fra prototypen)! Det er vel så at de fleste ikke gidder å bygge selv og foretrekker å kjøpe ferdig.
|
|||
eika
FREMO-forummedlem Joined: 01 november 2004 Location: Norway Status: Offline Points: 1618 |
Post Options
Thanks(0)
|
||
Nå har vel NMJ de siste årene blitt så store og gode på egenproduserte modeller at jeg har litt vondt for å se at de skulle gidde bruke tid på å få lakkert om en ukorrekt modell til norsk design for dyr fleischmann-pris når de mest sansynlig kan utvikle en vesentlig mer korrekt modell selv til billigere pris.
Eirik
|
|||
Når går toget fra Skråvika?
|
|||
Dag Cato
FREMO-forummedlem Joined: 01 november 2004 Location: Norway Status: Offline Points: 874 |
Post Options
Thanks(0)
|
||
Fleischmannvogna ligner ikke på det vi kjører her til lands. Så noen direkte ommaling vil ikke bli annet enn en fantasimodell.
http://www.railfaneurope.net/pix/hu/private/GySEV/car/freight/GySEV-Carrail_Klagenfurt1.jpg Linken viser til et bilde av fullskalavogna. Likheten med ATS eller AL sine vogner er ikke slående. Edit: rettet linken Edited by Dag Cato - 25 februar 2009 at 23:38 |
|||
MVH
DC Steinsnes? Hvilken Steinsnes? |
|||
morten.h
Medlem i MJF Joined: 03 november 2004 Location: Norway Status: Offline Points: 1363 |
Post Options
Thanks(0)
|
||
..og dette er vel et av de rareste
|
|||
"tog skal gå på skinner, ikke stå på hylla"
"the items falling off my car,are of genuine british craftmanship" (Lord Fauntleroy Esq.) Morten Hagen |
|||
Dag Cato
FREMO-forummedlem Joined: 01 november 2004 Location: Norway Status: Offline Points: 874 |
Post Options
Thanks(0)
|
||
Ikke bare rart. Fullstendig tåpelig |
|||
MVH
|||
Kjell H.
Post Options
Thanks(0)
|
||
Er enig at denne vogna likner ikke mye på "vår" Hccrrs.
Jeg har ikke sett noe annet enn et "frimerkebilde" av modellen og kunne av dette ikke avgjøre noen detaljer - Det som slo meg var sammenfallende littera med unntak av en "s".
Den norske vognen var vel også laget i utlandet (Talbot?), så det var et håp at flere andre hadde kjøpt samme vogn?
|
|||
Dag Cato
Post Options
Thanks(0)
|
||
Jeg er enig i at det var likheter ut fra frimerkebildet ja. Hvor ATS-vognene er produsert, vet jeg ikke. Vi har ikke slike lister over deres vogner.
Littera Hccrrs sier ingenting om hvordan vogna ser ut. Her hjemme har vi eksempelvis tre forskjellige vogntyper med littera Hccrrs, hvorav to umiddelbart ser like ut: AL grønne, 291 0 1xx-x ATS røde 291 0 2xx-x Så har vi ATS grønne, 291 0 5xx-x. Det vi kaller blikkvogner , som er helt annerledes. Samme littera, samme typenummer men utseendemessig forskjelliige vogner. Om man kun ser UIC-nummeret er det bare serienummeret som viser hva som hva. |
|||
MVH
|||
Post Reply | Page <12 |
Tweet |
Forum Jump | Forum Permissions You cannot post new topics in this forum You cannot reply to topics in this forum You cannot delete your posts in this forum You cannot edit your posts in this forum You cannot create polls in this forum You cannot vote in polls in this forum |