MJ-butikk i Praha |
Post Reply |
Author | ||
hjp
Fremo og MjF medlem Joined: 20 desember 2004 Location: Norway Status: Offline Points: 24 |
Post Options
Thanks(0)
Posted: 31 juli 2013 at 12:36 |
|
Hei
Skal en snartur til Praha, og kunne tenke meg en tur innnom en MJ-butikk. Er det noen som vet hvor slike finnes ??
Eventuellt anbefale en.
|
||
eika
FREMO-forummedlem Joined: 01 november 2004 Location: Norway Status: Offline Points: 1617 |
Post Options
Thanks(0)
|
|
Dro til en annen adresse litt lengre utenfor sentrum, men den butikken var ikke åpen og så ut til å være litt grumsete (Bilder av halvnakne damer på lokomotiver i vinduet mot gaten)
Er du i Praha må du ikke gå glipp av maten på restauranten Vytopnia. Drikkevarene du bestiller der blir servert med LGB-tog som kommer kjørende og stanser ved ditt bord.
Gå heller ikke glipp av Tjekkias utgave av Miniatur wonderland; Kingdom of railways. Du kommer enkelt dit med trikkene fra sentrum. Det kan virke litt forvirrende når du finner frem, for du skal innom et kontor i første etasje rett ved gaten for å kjøpe adgangsbillett, og så skal du litt innover i senteret for å finne trappen ned til underetasjene hvor anleggene er.
Vil du ha litt større ting å se på anbefales sporveismuseet i byen. De har og en egen trikkelinje/museumslinje gjennom byen (linje 91) som blir omtalt som en av de beste måtene å se byen på.
God tur!
Eirik
Edited by eika - 31 juli 2013 at 13:47 |
||
Når går toget fra Skråvika?
|
||
TorsteinS
Medlem i MJF Joined: 25 januar 2011 Location: Norge Status: Offline Points: 1178 |
Post Options
Thanks(0)
|
|
Lurer på om det kan ha vært Pragomodel:
Den ligger riktignok ikke langt fra sentrum, et lite stykke øst for gamlebyen. Liten butikk med begrenset utvalg, men noe brukt. Ben Zerba er større. Begge er nok mest for de som er interessert i tsjekkisk eller øst-europeisk MJ. Neppe noe særlig penger å spare.
Enig, den er verdt å få med seg. Både Království eleznic og Ben Zerba ligger i nærheten av metro-stasjonen Anděl. |
||
eika
FREMO-forummedlem Joined: 01 november 2004 Location: Norway Status: Offline Points: 1617 |
Post Options
Thanks(0)
|
|
Men da har jeg noe å besøke selv ved neste Praha-tur
Fillialen jeg tenkte på hadde forøvrig fortsatt Rocos Bergensbane-sett på lager når jeg var der
|
||
Når går toget fra Skråvika?
|
||
Kjell H.
Medlem i MJF Joined: 02 november 2004 Location: Norway Status: Offline Points: 2479 |
Post Options
Thanks(0)
|
|
Jeg har besøkt BEN i Praha. - Tok trikken ut dit fra sentrum. Fin tur og hyggelig kar! - Snakker godt engelsk.
Han har masse utvalg, spesielt Roco og Fleischmann! - Tror det er en forhandler/importør som kjøper opp restpartier hos fabrikker? |
||
hjp
Fremo og MjF medlem Joined: 20 desember 2004 Location: Norway Status: Offline Points: 24 |
Post Options
Thanks(0)
|
|
Takker for mange bra innspill, og det er jo fint å se at så menge er kjent. Har allerede vært der (sist helg) og bodde like ved siden av "Prago". Som det skrives, enliten butikk med masse østmateriell, men også noe Roco og Fleichmann. Hadde HO, TT og N materiell. Prisene er som sagt stort sett det samme som her hjemme. Mannen bak disken virka veldig sløv og så ikke ut som han ville selge noe, men noe ble da med hjem i kofferten.
|
||
Post Reply | |
Tweet |
Forum Jump | Forum Permissions You cannot post new topics in this forum You cannot reply to topics in this forum You cannot delete your posts in this forum You cannot edit your posts in this forum You cannot create polls in this forum You cannot vote in polls in this forum |