NMJs butikk i Oslo |
Post Reply |
Author | ||
Pelle
Nettgruppen Joined: 08 april 2005 Location: Norway Status: Offline Points: 2136 |
Post Options
Thanks(0)
Posted: 31 mai 2013 at 15:43 |
|
Gratulerer til NMJ som har åpnet butikk i Oslo. En av overraskelsene var kanskje at de kunne vise en produksjonsklar El 11 i gammel design med eske, noe som ikke er annonsert i katalogen.
For mitt vedkommende skaffet jeg meg et El 10 byggesett til kun 295,- noe jeg anser som rasende billig.. |
||
Kjører hagejernbane i G-skala, N-skala og bygger H0 i messing.
|
||
Tåge
Veteran Joined: 03 november 2004 Location: Norway Status: Offline Points: 342 |
Post Options
Thanks(0)
|
|
Jeg vil også gratulere NMJ med den nye butikken .
Jeg må få til og ta en tur til Oslo og besøke den en gang også .. Edited by Tåge - 31 mai 2013 at 16:00 |
||
Mvh
Åge Det er bedre med ti tommeltotter en med ingen .... |
||
TorsteinS
Medlem i MJF Joined: 25 januar 2011 Location: Norge Status: Offline Points: 1178 |
Post Options
Thanks(0)
|
|
Da går jeg ut fra at du sikter til EL 11a, siden de hadde annonsert El 11b i "gammeldesign". |
||
Småen
Medlem i MJF Joined: 05 november 2011 Location: Norge Status: Offline Points: 156 |
Post Options
Thanks(0)
|
|
Er i bilen på vei til Oslo nå. Kjører fra Sandnes (Rogaland).
Gleder meg til å se hva de har. Og kjøpe litt selvsagt :) |
||
Pelle
Nettgruppen Joined: 08 april 2005 Location: Norway Status: Offline Points: 2136 |
Post Options
Thanks(0)
|
|
Jepp. El 11b i gammel design er annonsert, men de viste ingen produksjonsklare utgaver av denne typen. De viste El11a i grønn, gammel og mellomdesign, med respektive esker. I tillegg har de nå BM 69a i tomatsuppe-design og noen nye godsvogner. Har vel ikke sett startsett med El 17 og B7-vogner før heller, men det solgte de nå uansett der til nesten samme pris som bare loket... |
||
|
||
Pelle
Post Options
Thanks(0)
|
|
Vil forøvrig minne om at Hobbytrain også har 10% rabatt på alle varer i helgen!
|
||
|
||
Morten Jacobsen
Fremo og MjF medlem Joined: 05 november 2004 Location: Bergen, Norge Status: Offline Points: 1113 |
Post Options
Thanks(0)
|
|
............. . . . . . og Togbutikken i Grimstad. Takk til NMJ for et nytt og viktig initiativ for MJ entusiaster i Norge. Jeg gleder meg til neste gang jeg er i Oslo og har tid til å oppleve butikken og treffe dyktige MJ rådgivere. |
||
Morten Jacobsen (MJ)
H0 DC og norsk forbilde fra 1955-65 med islett av H0e, Digitrax DCC og FREMO |
||
TorsteinS
Medlem i MJF Joined: 25 januar 2011 Location: Norge Status: Offline Points: 1178 |
Post Options
Thanks(0)
|
|
Her tror jeg NMJ har blingset i beskrivelsen av settet på nettsidene, som sier det inneholder disse vognene: - NMJ Topline NSB AB7-1, 1./2. Klasse personvogn Det skulle blitt en snodig kombinasjon... Forhåpentligvis en "copy and paste"-tabbe, da de to siste finnes i startsettet med El 13. Bildet viser en AB7 og to B7, men de har utelatt noe helt essensielt, nemlig en FR7 (evt. BF7, men det har NMJ aldri produsert). Dessverre selger ikke NMJ lenger noen FR7 i "nydesign", så man er avhengig av bruktmarkedet for å få et noenlunde korrekt togsett, om det da ikke er noen forhandlere ute i "distriktene" som fører den. Siden den første vogna er oppgitt til å være en AB7-1, har jeg en stygg mistanke om at det er den som NMJ etter alt å dømme har gitt ut i feil farge (rødbrun i stedet for nydesign-rød). |
||
Stian
Medlem i MJF Joined: 04 januar 2007 Location: Bergen Status: Offline Points: 1451 |
Post Options
Thanks(0)
|
|
fikk ikke noen B7 vogner den rødbrune fargen som de første 17loka da?
|
||
Norsk matriell en gang på 60-70tallet
Mvh stian |
||
TorsteinS
Post Options
Thanks(0)
|
|
Neppe, jfr. denne tråden: http://medlem.njk.no/forum/forum.php?modul=innlegg&innl=118237&rom=24 Videre diskusjon om AB7 er det mer naturlig å fortsette i denne tråden: http://forum.mjf.no/forum_posts.asp?TID=2780 |
||
Post Reply | |
Tweet |
Forum Jump | Forum Permissions You cannot post new topics in this forum You cannot reply to topics in this forum You cannot delete your posts in this forum You cannot edit your posts in this forum You cannot create polls in this forum You cannot vote in polls in this forum |