MODELLJERNBANEFORENINGEN I NORGE (MJF) - forum

New Posts New Posts RSS Feed - NEM-normene på norsk
  FAQ FAQ  Forum Search   Events   Register Register  Login Login

NEM-normene på norsk

Post Reply Post Reply
Author
ses View Drop Down
Fremo og MjF medlem
Fremo og MjF medlem

Status: Offline
Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Quote ses Quote  Post ReplyReply Direct Link To This Post Topic: NEM-normene på norsk
    Posted: 22 april 2013 at 11:27

På MJ-wiki står det følgende: "De norske oversettelsene av NEM-standardene er tilgjengelige hos Modelljernbaneforeningen i Norge." http://mjwiki.no/wiki/NEM 

Jeg har lett på nettsidene her til MJF, uten å finne disse. Søkemotoren gir "server error", så den var til liten hjelp. 

Er det slik at det finnes norske oversettelser av NEM-normene, eller er det feilaktig informasjon på MJ-wiki?

Svein S
Back to Top
steinbp View Drop Down
Medlem i MJF
Medlem i MJF

Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Quote steinbp Quote  Post ReplyReply Direct Link To This Post Posted: 24 april 2013 at 18:21
Hei Svein, du er nok litt tidlig ute. Tønnes Tønnesen som er styremedlem jobber med saken, og jeg som sitter i teknisk kommite i MOROP skal sjekke dem. Enn så lenge må du greie deg med Tysk eller Fransk utgave, men om det hjelper blir de også oversatt til nederlansk, jeg har  kontakten.
Hilsen Stein Johannessen.
Stein Johannessen

NJK Kråkstad
Back to Top
ses View Drop Down
Fremo og MjF medlem
Fremo og MjF medlem

Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Quote ses Quote  Post ReplyReply Direct Link To This Post Posted: 24 april 2013 at 20:37
Jeg er ikke tidlig ut, men MJ-wiki påstod allerede i 2007 at NEM-standardene var tilgjengelig på norsk. Det må ha basert seg på en intensjon, bare. For egen del klarer jeg meg med den tyske teksten. TIdligere forelå de på engelsk også, men de er trukket tilbake.
Svein S
Back to Top
 Post Reply Post Reply

Forum Jump Forum Permissions View Drop Down

Forum Software by Web Wiz Forums® version 12.05
Copyright ©2001-2022 Web Wiz Ltd.

This page was generated in 0,063 seconds.