MODELLJERNBANEFORENINGEN I NORGE (MJF) - forum

New Posts New Posts RSS Feed - Model Railroader Video Plus
  FAQ FAQ  Forum Search   Events   Register Register  Login Login

Model Railroader Video Plus

Post Reply Post Reply
Author
Morten Jacobsen View Drop Down
Fremo og MjF medlem
Fremo og MjF medlem

Status: Offline
Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Quote Morten Jacobsen Quote  Post ReplyReply Direct Link To This Post Topic: Model Railroader Video Plus
    Posted: 04 april 2013 at 23:36
Selv om jeg oppga å bygge etter amerikansk forbilde (i N skala) for mange år siden, har jeg kjøpt Model Railroader (MR) sporadisk og i det siste året har jeg abonnert på den digitale utgaven. Dette gjør jeg fordi jeg får mye generell kunnskap og inspirasjon som også kan brukes for en som har norsk jernbane som forbilde. For en uke siden lanserte MR sin nye nettsatsing, MR Video Plus. Jeg er abonnent og har kost meg med mange inspirerende videoer for et overkommelig månedlig beløp. Videoene sprer seg over mange emner, fra elementære Leksjoner om MJ til flotte anleggspresentasjoner. MR Video Plus er også tilgjengelig for smaksprøver.
Morten Jacobsen (MJ)

H0 DC og norsk forbilde fra 1955-65 med islett av H0e, Digitrax DCC og FREMO
Back to Top
Mr Bridger View Drop Down
Fremo og MjF medlem
Fremo og MjF medlem

Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Quote Mr Bridger Quote  Post ReplyReply Direct Link To This Post Posted: 05 april 2013 at 10:39
Jeg er abonnent på både papirutgaven av MR, og nå MR Video Plus. Veldig fornøyd :)
Tore Hjellset, Tønsberg

Grimstadbanen    

Back to Top
Svein_H View Drop Down
Fremo og MjF medlem
Fremo og MjF medlem

Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Quote Svein_H Quote  Post ReplyReply Direct Link To This Post Posted: 05 april 2013 at 11:03
Jeg kommer aldri til å tegne abonnement på MRVP, og har også tenkt å avslutte MR-abonnementet mitt når det utløper i august. Jeg og flere andre reagerer på at materiale og funksjoner som har vært merket som Premium Subscriber Content nå har blitt sperret  fjernet for abonnenter og lagt inn under MRVP som en betalingstjeneste, stikk i strid med hva Kalmbach selv sa da de begynte å promotere denne nye "tjenesten".

I tillegg til å redusere vårt abonnementsinnhold og kreve ekstra betalt for stoff som tidligere har vært inkludert i abonnementet, utviser de også en arroganse uten sidestykke når de på forumet sensurerer bort kritiske innlegg og spørsmål rundt denne endringen. Jeg prøvde to ganger, og begge gangene ble trådene mine slettet uten så mye som en liten tilbakemelding eller forklaring på hvorfor. Når de i tillegg unnlater å svare på spørsmål sendt direkte til kundeservice er det nok for min del, da velger jeg heller å kutte ut MR heretter.

Svein

Edited by Svein_A - 05 april 2013 at 11:05
H0, norsk på 50-tallet en gang
Min hjemmeside
Back to Top
hsa77 View Drop Down
Medlem i MJF
Medlem i MJF

Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Quote hsa77 Quote  Post ReplyReply Direct Link To This Post Posted: 05 april 2013 at 14:19
Man kan selvfølgelig irritere seg over hvordan Kalmbach velger å ta seg betalt for tjenestene sine, og hva de har sagt/lovet tidligere.

Eller så kan man se slik på det:
For kun 59.95$ (digitalabonnement og MRV Plus) får jeg tilgang på timesvis med mj-moro. Prisen i norske kroner blir faktisk godt under 1 kr per dag - det klarer ihvertfall ikke jeg å hisse meg opp over.

God helg, og husk å sette av tid til å ta en tur til Kråkstad!

mvh

Håkon

N-skala, 32mm hagejernbane, Roco Multizentrale Pro
Back to Top
Svein_H View Drop Down
Fremo og MjF medlem
Fremo og MjF medlem

Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Quote Svein_H Quote  Post ReplyReply Direct Link To This Post Posted: 05 april 2013 at 14:40
Det er ikke prisen jeg irriterer meg over her, 25$ ekstra i året er jo en dråpe i havet i den store sammenhengen. Det er håndteringen av hele saken som gjør at jeg har fått nok, jeg aksepterer ikke hva som helst, og det er mange andre gode alternativer til Model Railroader.

Når det er sagt, så gleder jeg meg til å ta en tur til Kråkstad imorra, god helg alle sammen!Smile

Svein

H0, norsk på 50-tallet en gang
Min hjemmeside
Back to Top
 Post Reply Post Reply

Forum Jump Forum Permissions View Drop Down

Forum Software by Web Wiz Forums® version 12.05
Copyright ©2001-2022 Web Wiz Ltd.

This page was generated in 0,063 seconds.