Sporplaner? |
Post Reply |
Author | |
Thomas F
Veteran Joined: 12 desember 2007 Location: Norway Status: Offline Points: 206 |
Post Options
Thanks(0)
Posted: 06 februar 2013 at 17:26 |
Jeg har sendt mail til NJM ang sporplaner og bygningstegninger over Mysen og Eidsberg st fra ca 1950 +-, men får bare en mail tilbake om linker datert 1991. Men i 1991 er det ikke de spora på st. området jeg søker og sporplanene og tegningene er så dårlige så man kan like gjerne ta med meterstokk å måle selv. Har også sendt mail tilbake om det, men får ikke svar. Er det noen her som har andre tips til hvor man kan leite?
Er sporplaner og tegninger jeg mangler for start av min modell Håper noen kan hjelpe.
|
|
Toget går alltid på Indre Enfold-banen.
HO-skala, Code 75, Norskt matriell |
|
ses
Fremo og MjF medlem Joined: 09 november 2006 Location: Norway Status: Offline Points: 3922 |
Post Options
Thanks(0)
|
NSBs bygningsfortegnelser fra 1980-tallet har både bygningstegninger og sporplaner (slik det var den gang). Dette har vært diskutert tidligere på forumet her, så vidt jeg husker. Mener også å ha hørt at dette materialet er blitt digitalisert og lettere tilgjengelig enn tildigere.
|
|
Svein S
|
|
Thomas F
Post Options
Thanks(0)
|
Ok. Hvor finner man bygningsfortegnelsen for en som ikke er så kjent hvor slike ting befinner seg? Bladde gjennom noen tråder her, men fant en tråd hvor det var linket til JBV register anno 1991 som jeg fikk av NJM.
|
|
|
Wickerman
Veteran Joined: 02 november 2004 Location: Norway Status: Offline Points: 1211 |
Post Options
Thanks(0)
|
|
|
A matter of life and death
|
|
Thomas F
Post Options
Thanks(0)
|
Tror jeg er på tråden av noe nå, etter jeg fikk forklart hvor man kunne finne disse tegningene. Venter på mail da jeg bor någet langt unna til å ta en svipptur etter jobb.
|
|
|
Post Reply | |
Tweet |
Forum Jump | Forum Permissions You cannot post new topics in this forum You cannot reply to topics in this forum You cannot delete your posts in this forum You cannot edit your posts in this forum You cannot create polls in this forum You cannot vote in polls in this forum |