BM67/ BM68 |
Post Reply |
Author | |
Thomas F
Veteran Joined: 12 desember 2007 Location: Norway Status: Offline Points: 206 |
Post Options
Thanks(0)
Posted: 28 januar 2013 at 21:41 |
Noen her som veit hvem type, 67 eller 68, som gikk i lokaltrafikken på Østrelinje ca 1985-1995? Og er det noen modeller som egner seg til ombygning da det eksisterer vel ikke noen ferdig modeller av de?
|
|
Toget går alltid på Indre Enfold-banen.
HO-skala, Code 75, Norskt matriell |
|
Norge
Nykommer Joined: 28 november 2011 Status: Offline Points: 52 |
Post Options
Thanks(0)
|
Type 67 er gitt ut i både prøvedesign og 60 talls design av NMJ
|
|
ses
Fremo og MjF medlem Joined: 09 november 2006 Location: Norway Status: Offline Points: 3922 |
Post Options
Thanks(0)
|
Før man begynte med 69-sett på Østre, var det i hovedsak 65/67-sett som gikk der. Jeg har imidlertid et bilde av et 68A-sett i et søndagstog. Men 1985-95 virker sent til at det ikke skulle være 69-sett, for de første ble satt inn på "Vadmelsekklina" allerede i 1974. Nå var det sikkert en del år med blandet, men så sent som i 1995?
For øvrig er type 67 laget som modell av NMJ. På bruktmarkedet kan den kanskje fås tak i, men billig er den langt derifra. Her er et bilde fra 1982 av et 67/65c-sett syd for Gautestad stasjon. |
|
Svein S
|
|
Pelle
Nettgruppen Joined: 08 april 2005 Location: Norway Status: Offline Points: 2136 |
Post Options
Thanks(0)
|
Bm 65 og 68 kommer i modell hvis du klarer å vente litt..
|
|
Kjører hagejernbane i G-skala, N-skala og bygger H0 i messing.
|
|
Tjetland
Fremo og MjF medlem Joined: 10 mai 2011 Location: Norge Status: Offline Points: 221 |
Post Options
Thanks(0)
|
Hvem lager?
Ferdigmodelle eller byggesettet? |
|
http://aalgaardbanens-venner.com/
|
|
Thomas F
Post Options
Thanks(0)
|
Det var nok føre 1990. Strekningen mellom Mysen og Særp ble i hvertfall noe trafikert av 65/ 67 sett til tett oppmot 1990. Gikk nok mer 69 sett Mysen-Oslo da det var hyppigere avganger den veien enn forbi lille Eidsberg Jeg har tid nok til å vente på 65-modellen jeg, for den blir nok mer deetaljert enn om jeg skulle smidd no Veit du noe mer om hvem som kommer med den etterhvert Pelle? Ellers takker jeg for info, så da er det bare å smi videre på Eidsberg st. modellmodulen
|
|
|
Wickerman
Veteran Joined: 02 november 2004 Location: Norway Status: Offline Points: 1211 |
Post Options
Thanks(0)
|
|
|
A matter of life and death
|
|
TorsteinS
Medlem i MJF Joined: 25 januar 2011 Location: Norge Status: Offline Points: 1178 |
Post Options
Thanks(0)
|
Scandinavian Miniatures (messingmodeller.no) har såvidt jeg kan se bare planer om BM65a og kanskje BM65b, men ikke BM67, BM68 eller BM65c.
|
|
Svein
Fremo og MjF medlem Joined: 03 november 2004 Location: Norway Status: Offline Points: 249 |
Post Options
Thanks(1)
|
Nå er jo Pelle med i Scandinavian Miniatyres og tegner disse motorvognene
de kommer med, så tror han vet hva som skjer der, sier han at det kommer så
holder¨n på med dette.
|
|
Thomas F
Post Options
Thanks(1)
|
Aha. Kjekt å vite
|
|
|
Post Reply | |
Tweet |
Forum Jump | Forum Permissions You cannot post new topics in this forum You cannot reply to topics in this forum You cannot delete your posts in this forum You cannot edit your posts in this forum You cannot create polls in this forum You cannot vote in polls in this forum |