MODELLJERNBANEFORENINGEN I NORGE (MJF) - forum

New Posts New Posts RSS Feed - Hjelp!!
  FAQ FAQ  Forum Search   Events   Register Register  Login Login

Hjelp!!

Post Reply Post Reply
Author
MortenA View Drop Down
Nykommer
Nykommer

Status: Offline
Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Quote MortenA Quote  Post ReplyReply Direct Link To This Post Topic: Hjelp!!
    Posted: 26 februar 2013 at 22:07
Hei!

I min barndom drev jeg mye med modelljernbane. Når jeg nå i voksen alder tenker å gjennoppta denne hobbyen er det mye som har forandret seg, og mye har jeg glemt.

Jeg har et startsett fra Roco med EL 16+ B3 vogner,kjøpt i 2010. Dette er digitalt (også nytt for meg) Jeg finner imidlertidig ikke ut om dette er AC eller DC.

Noen som vet? Veldig greit å få det på plass før samlingen utvides med flere modeller...

Noen som kan hjelpe meg?

Mvh

Morten
Back to Top
marklintog View Drop Down
Veteran
Veteran

Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Quote marklintog Quote  Post ReplyReply Direct Link To This Post Posted: 26 februar 2013 at 22:20
Hei

Ikke at jeg er noen ekspert men kan vel sees under lokomotivet på enkel måte om sitter slepesko på lokomotivet da er det gjerne AC (vekselstrøm)

Edited by marklintog - 26 februar 2013 at 22:22
Back to Top
TorsteinS View Drop Down
Medlem i MJF
Medlem i MJF

Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Quote TorsteinS Quote  Post ReplyReply Direct Link To This Post Posted: 26 februar 2013 at 22:26
Når det er digitalt er det egentlig hverken AC eller DC i tradisjonell forstand. Men siden det er et startsett fra Roco, er det snakk om 2-skinne, som tidligere (før digitalalderen) stort sett var DC. Dette i motsetning til 3-skinne, som tidligere mest var AC. Produsenter som Roco leverer også lok for 3-skinne, men det er nesten bare Märklin som leverer startsett og skinner for det systemet.
Back to Top
 Post Reply Post Reply

Forum Jump Forum Permissions View Drop Down

Forum Software by Web Wiz Forums® version 12.05
Copyright ©2001-2022 Web Wiz Ltd.

This page was generated in 0,063 seconds.