BM73 problem |
Post Reply |
Author | |
hakhe
Medlem i MJF Joined: 30 desember 2007 Location: Norway Status: Offline Points: 86 |
Post Options
Thanks(0)
Posted: 16 februar 2013 at 15:57 |
Hei folkens, jeg kjøpte meg et brukt 73 sett og har et problem, da jeg skulle teste motorvognen så kortslutter det. Lånte dekoder fra et annet 73 sett jeg har som fungerer utmerket så det er ikke den, men jeg så litt på kretskortet og det er loddet noen ledninger på det som ikke er på det settet som virker, får ikke tak i selger så jeg prøver meg her.
Dette er kortet til settet som virker Dette virker ikke, kortslutter direkte. Kan noen fortelle meg hva disse brune ledningene er til? Er dette noe for analog drift eller noe sånt? og vil det virke om jeg fjerner de? |
|
Alt går ann, det bare tar litt lenger tid og koster litt mere penger.
|
|
Basic71
Fremo og MjF medlem Joined: 12 juni 2010 Location: Norge Status: Offline Points: 103 |
Post Options
Thanks(0)
|
Fjern disse ledningene, så vill detr virke. Disse ledningene er for analog drift, som du sier.
Du kan se på side 6 her, se på MX632D, så ser du hvordan dekoderen er koblet. Rune Edited by Basic71 - 16 februar 2013 at 16:36 |
|
hakhe
Medlem i MJF Joined: 30 desember 2007 Location: Norway Status: Offline Points: 86 |
Post Options
Thanks(0)
|
Takk for svaret Rune, klipte ledningene og sette gikk aldeles utmerket. Var disse ledningene loddet inn som standard? Kan ikke huske at jeg fjernet noe ledninger på det andre settet.
|
|
Alt går ann, det bare tar litt lenger tid og koster litt mere penger.
|
|
TorsteinS
Medlem i MJF Joined: 25 januar 2011 Location: Norge Status: Offline Points: 1178 |
Post Options
Thanks(0)
|
Jeg vil tippe at motorvogna ble levert med en blindplugg som tidligere eier har rotet bort etter montering av dekoder, om den da ikke ble ferdig levert med dekoder. Ved "ombygging" til analogdrift ble manglende blindplugg "løst" ved å lodde inn ledninger.
|
|
Post Reply | |
Tweet |
Forum Jump | Forum Permissions You cannot post new topics in this forum You cannot reply to topics in this forum You cannot delete your posts in this forum You cannot edit your posts in this forum You cannot create polls in this forum You cannot vote in polls in this forum |