Gårsdagens tur til Østfold |
Post Reply |
Author | |
Andreas
Veteran Joined: 07 mai 2006 Location: Norway Status: Offline Points: 1169 |
Post Options
Thanks(0)
Posted: 20 september 2009 at 11:17 |
I går dro Ståle og jeg på tur igjen. Målet for denne turen var den som vanlig Østfoldbanen, men ikke det vanlige strekket mellom Ski og Kambo som snart er fotografert meter for meter. Istedet dro vi sørover til Råde, Sarpsborg og Halden. Som vanlig kjørte jeg og stilte med bil, mens Ståle ordner fototips, kartlesinga andre administrative oppgaver.
Første tog ble Haldenregionalen.
Vi rakk også et par passeringer av regional til og fra Halden like nord for Råde stasjon.. Retning Oslo S: Retning Halden: Så ble det bilde av gt. 41956 med El 16 2202 i spissen.
På Stasjonsområdet fant vi også El 14 2177. Begynner å bli vel slitent dette loket...
Ble stopp for å fotografere regionalen til Halden på vei oppover. Husker ikke hva det heter her, men en fin plass er det i hvertfall. Neste stopp ble Skjeberg. Ståle gikk rundt på stasjonen å fotograferte, mens jeg sovna i bilen. Har vist blitt litt mye lange dager på jobb i det siste... Ståle var grei nok til å vekke meg før neste regional så jeg fikk knipset denne. Takk for det!
Ny regional...
Men før dette fikk vi et nytt tips om at løslok var på vei nordover. Denne gang 14 2177 som hadde blitt erstattet av 2183 i Halden. Caddyen må med... Hadde gjort seg med bøyle med tusinger og lettmetalsfelger eller? Ikke akkurat en typisk bil man kjøper som 20 åring, men jeg trenger en arbeidsbil og ikke et senket juletre... :-}
El 16 2202 var i front også i dette toget. Dagen ble avsluttet med litt Peterson skifting i Moss. Takk for turen Ståle. |
|
Hilsen Andreas.
|
|
a[c]e
Medlem i MJF Joined: 12 april 2009 Location: Norway Status: Offline Points: 178 |
Post Options
Thanks(0)
|
Flotte bilder!!
|
|
ace@samlerforumet.net
|
|
jevistad
FREMO-forummedlem Joined: 02 november 2004 Location: Norge Status: Offline Points: 1286 |
Post Options
Thanks(0)
|
Edited by jevistad - 20 september 2009 at 21:34 |
|
Post Reply | |
Tweet |
Forum Jump | Forum Permissions You cannot post new topics in this forum You cannot reply to topics in this forum You cannot delete your posts in this forum You cannot edit your posts in this forum You cannot create polls in this forum You cannot vote in polls in this forum |