MODELLJERNBANEFORENINGEN I NORGE (MJF) - forum

New Posts New Posts RSS Feed - Noe tilsvarende for Norge?
  FAQ FAQ  Forum Search   Events   Register Register  Login Login

Noe tilsvarende for Norge?

Post Reply Post Reply
Author
Svein_H View Drop Down
Fremo og MjF medlem
Fremo og MjF medlem

Status: Offline
Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Quote Svein_H Quote  Post ReplyReply Direct Link To This Post Topic: Noe tilsvarende for Norge?
    Posted: 11 januar 2014 at 10:37
Kom over denne linken på et svensk MJ-forum: http://www.bangardar.se/

En omfattende historisk oversikt over jernbanen i Sverige, klikkbart kart over de ulike linjene inkludert detaljerte og målsatte tegninger over en haug med ulike stasjoner! Finnes det noe tilsvarende for det norske jernbanenettet?
H0, norsk på 50-tallet en gang
Min hjemmeside
Back to Top
Tog View Drop Down
Medlem i MJF
Medlem i MJF

Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Quote Tog Quote  Post ReplyReply Direct Link To This Post Posted: 11 januar 2014 at 12:37
Har du forsøkt å kikke i Banedata 2013 fra NJK? Der vil du i alle fall finne noe. Så som en del sporplaner etc. Men kanskje ikke fra tidligere tider?

Edited by Tog - 11 januar 2014 at 12:38
Back to Top
ses View Drop Down
Fremo og MjF medlem
Fremo og MjF medlem

Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Quote ses Quote  Post ReplyReply Direct Link To This Post Posted: 11 januar 2014 at 13:04
Boka "Rørosbaneboka" (NJK/NJM) har historiske sporplaner for hele strekningen Hamar - Røros - Trondheim for samtlige stasjoner, ofte i både smalsporversjon og normalsporversjon.
Svein S
Back to Top
Svein_H View Drop Down
Fremo og MjF medlem
Fremo og MjF medlem

Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Quote Svein_H Quote  Post ReplyReply Direct Link To This Post Posted: 11 januar 2014 at 13:50
Er dårlig med toglitteratur i boksamlingen min, må nok få utvidet den litt. Er vel dårlig med bøker i det hele tatt når jeg tenker meg om... Lånte noen eldre versjoner av Banedata for mange år siden, mener å huske at de hadde noen slike sporplaner ja. Takk for tipset om Rørosbaneboka!
H0, norsk på 50-tallet en gang
Min hjemmeside
Back to Top
Laurenz View Drop Down
Medlem i MJF
Medlem i MJF

Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Quote Laurenz Quote  Post ReplyReply Direct Link To This Post Posted: 11 januar 2014 at 16:10
Et sted å sjekke kan også være http://kart.finn.no her finnes det en del historiske flyfoto også. Noen ganger bare noen få år tilbake i tid men for Oslo S sin del er den eldste fra 1937.
Back to Top
Pluggen View Drop Down
Veteran
Veteran

Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Quote Pluggen Quote  Post ReplyReply Direct Link To This Post Posted: 11 januar 2014 at 19:15
Og siden temaet er oppe, så jeg er på søk etter (blant annet) sporplan fra Steinkjer stasjon ca. 1970. Finn. gir meg ingenting - er det mulig å f.eks kontakte museet på Hamar og spørre der? Finnes det et eller annet kontor som kan ha slikt liggende. NSB hovedkontor...?  

Back to Top
Per Einar Orebe View Drop Down
FREMO-forummedlem
FREMO-forummedlem

Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Quote Per Einar Orebe Quote  Post ReplyReply Direct Link To This Post Posted: 11 januar 2014 at 21:06
Jeg var på museet og kikka. Der fant jeg det jeg søkte, en sporplan for stasjoner langs vestfoldbanen.
Back to Top
Pluggen View Drop Down
Veteran
Veteran

Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Quote Pluggen Quote  Post ReplyReply Direct Link To This Post Posted: 11 januar 2014 at 23:19
Originally posted by Per Einar Orebe Per Einar Orebe wrote:

Jeg var på museet og kikka. Der fant jeg det jeg søkte, en sporplan for stasjoner langs vestfoldbanen.

Takk, da skal jeg prøve der...
Back to Top
Wickerman View Drop Down
Veteran
Veteran

Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Quote Wickerman Quote  Post ReplyReply Direct Link To This Post Posted: 12 januar 2014 at 13:01
Originally posted by Pluggen Pluggen wrote:

Originally posted by Per Einar Orebe Per Einar Orebe wrote:

Takk, da skal jeg prøve der...

De har sporplanen fra Steinkjer ca 1980.
A matter of life and death
Back to Top
npkarlsson View Drop Down
Medlem i MJF
Medlem i MJF

Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Quote npkarlsson Quote  Post ReplyReply Direct Link To This Post Posted: 12 januar 2014 at 22:28
Den nye boka "På banen" av Johan Christian Frøstrup (Friluftsforlaget) omhandler Grimstad- og Treungenbanens historie. Svært se- og lesverdig bok, med mange sporplaner for stasjoner og holdeplasser langs disse linjene. Anbefales!
Back to Top
 Post Reply Post Reply

Forum Jump Forum Permissions View Drop Down

Forum Software by Web Wiz Forums® version 12.05
Copyright ©2001-2022 Web Wiz Ltd.

This page was generated in 0,078 seconds.