Anlegg på Sunnmøre |
Post Reply |
Author | |
Morten Jacobsen
Fremo og MjF medlem Joined: 05 november 2004 Location: Bergen, Norge Status: Offline Points: 1113 |
Post Options
Thanks(0)
Posted: 07 september 2013 at 20:28 |
På Devoldfabrikkens FB sider står det at Pensens venner planlegger Nordens største MJ anlegg på 1000kvm i deres lokaler. Noen som kan fortelle mer om planer og fremdrift?
|
|
Morten Jacobsen (MJ)
H0 DC og norsk forbilde fra 1955-65 med islett av H0e, Digitrax DCC og FREMO |
|
eika
FREMO-forummedlem Joined: 01 november 2004 Location: Norway Status: Offline Points: 1617 |
Post Options
Thanks(0)
|
Lite nytt på nettsiden deres på en laang stund ser det ut til: |
|
Når går toget fra Skråvika?
|
|
TXP Skåra
Viderekommen Joined: 19 juni 2009 Location: Norway Status: Offline Points: 93 |
Post Options
Thanks(0)
|
Kanskje de er i koblingsfasen? Der har jeg vært selv i flere år nå. Jeg lodder og kobler og lager større og større ledningsbunter, men det blir ikke noen fine bilder å legge ut på forumet av det. Men selv om det er lite synlig framdrift, er det mange timer som er lagt ned, og sist tirsdag ble det avholdt kranselag på Skåralinjen, da første ordinære tog kjørte rundt hele låven. Fortsatt gjenstår mye koblingsarbeid, men jeg kan også så smått tenke landskap, etterhvert som strekningene blir ferdig prøvekjørt.
Forhåpentligvis går det ikke flere år til jeg legger ut bilder på forumet igjen.
Men han som en gang i tiden forkynte at med digitalstyring skulle alt bli så enkelt... han skulle jeg gjerne hatt noen alvorsord med i bakgården!
Åsmund.
|
|
Skåralinjen og FFK. Med bluesmusikk til.
|
|
BjørnE
Nykommer Joined: 16 september 2013 Location: Norge Status: Offline Points: 1 |
Post Options
Thanks(0)
|
Hjemmesiden til Pensens venner har ikke vært oppdatert siden november 2012. Grunnen til det ar at det ikke har vært så mye å melde. Klubben har arbeidet med pakking og seksjonering / demontering av det gamle anlegget som skal flyttes til nye lokaler på bakkeplan. Hele flytteprosessen er forsinket med 2-3 måneder. Det har tatt lang tid å klargjøre de nye lokalene (ca 1000 m2) Nå er det flytting like om hjørnet. Om alt går som det skal blir det i slutten av uke 40. Og så skal det hele bygges op igjen, utvides og endres. Men nå vil vi etter hvert legge ut nyheter på hjemmesiden vår. En komentar til ref. til huseiers hjemmesider (Devold) om størrelser og alt det der: -Vi bygger et relativt stort anlegg. Lokalet har god plass selv om ikke alle 1000 m2 blir tog-anlegg. Det blir også verksted, lager og klubbrom. Så får vi se hvor stort det blir etter hvert. Foreløpig stiller vi hverken i norgesmesterskap eller nordisk. BjørnE |
|
Wickerman
Veteran Joined: 02 november 2004 Location: Norway Status: Offline Points: 1211 |
Post Options
Thanks(0)
|
Står litt om det her: http://www.smp.no/nyheter/alesundogomland/article8397837.ece
la til en link til Edited by Wickerman - 07 oktober 2013 at 16:39 |
|
A matter of life and death
|
|
Post Reply | |
Tweet |
Forum Jump | Forum Permissions You cannot post new topics in this forum You cannot reply to topics in this forum You cannot delete your posts in this forum You cannot edit your posts in this forum You cannot create polls in this forum You cannot vote in polls in this forum |