MODELLJERNBANEFORENINGEN I NORGE (MJF) - forum

New Posts New Posts RSS Feed - Gjenvinning
  FAQ FAQ  Forum Search   Events   Register Register  Login Login

Gjenvinning

Post Reply Post Reply
Author
Morten Jacobsen View Drop Down
Fremo og MjF medlem
Fremo og MjF medlem

Status: Offline
Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Quote Morten Jacobsen Quote  Post ReplyReply Direct Link To This Post Topic: Gjenvinning
    Posted: 23 juli 2012 at 20:56
Nye flotte messingbyggesett av gamle NSB passasjervogner i tre der det er behov for understell og tak fra tidligere Roco modeller, skaper ny markedsføring.

http://www.qxl.no/pris/hobby/modelljernbane/oevrige/vognkasser-til-selvbyggere/v/an683816672/?utm_source=nl-no&utm_medium=email&utm_term=modelljernbane&utm_content=2012-u30_modelljernbane&utm_campaign=vognkasser

Edited by Morten Jacobsen - 23 juli 2012 at 20:57
Morten Jacobsen (MJ)

H0 DC og norsk forbilde fra 1955-65 med islett av H0e, Digitrax DCC og FREMO
Back to Top
TorsteinS View Drop Down
Medlem i MJF
Medlem i MJF

Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Quote TorsteinS Quote  Post ReplyReply Direct Link To This Post Posted: 24 juli 2012 at 16:50

Det første som slo meg var: Hvilke nye byggesett? Har verken sett noe hos Scandinavian Miniatures eller Skala Design. Så går jeg til Togbutikkens websider, og finner tre BFo-vognkasser fra Steinar & Steinar, men alle er "midlertidig utsolgt". Og det for en serie jeg ikke har hørt noe om før nå?

Er "midlertidig utsolgt" bare brukt av mangel på noe bedre for nye modeller med ukjent leveringsdato, eller har førsteopplaget blitt utsolgt via jungeltelegraf og messer, uten at noen har nevnt noe på web?

Om QXL-annonsen skyldes disse byggesettene, er det litt rart at også takene selges. Riktignok er tønnetak feil for disse BFo-ene, men man har vel gjerne en vogn med takoppbygning som man kunne brukt i stedet?

Tilbake til byggesettene, så hadde det vært interessant å vite om vognkassene har skalariktig lengde, slik at tak og understell må forlenges, eller om de har redusert lengde for å unngå slik tilpasning.

Back to Top
totenmann View Drop Down
Medlem i MJF
Medlem i MJF

Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Quote totenmann Quote  Post ReplyReply Direct Link To This Post Posted: 24 juli 2012 at 18:30
Klikk deg inn på Togbutikken og last ned byggeanvisning,så får du svar på dine spørsmål ang. lengder og mål. De første byggesettene er levert og ser fine ut :-)
MVH. Rune Ødegården
Back to Top
TorsteinS View Drop Down
Medlem i MJF
Medlem i MJF

Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Quote TorsteinS Quote  Post ReplyReply Direct Link To This Post Posted: 24 juli 2012 at 21:56

Takk for tipset om byggeanvisningen!

Når var det egentlig byggesettene kom i salg, og hvordan ble dette annonsert? Har de ligget under "Steinar & Steinar" på Togbutikkens websider uten å annonseres som nyhet, eller hadde de en nyhetsmelding som ble fjernet da settene ble utsolgt?

Back to Top
trulss View Drop Down
Fremo og MjF medlem
Fremo og MjF medlem

Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Quote trulss Quote  Post ReplyReply Direct Link To This Post Posted: 24 juli 2012 at 22:30
Togbutikken omtale ihvertfall byggesettene i en mail til kundene sine 9. juli. Ikke umulig at det ble tomt rett etter det. Midlertidig utsolgt vil jeg tro betyr akkurat det - og at nye byggesett er i produksjon.
Truls Slevigen
Back to Top
Grønd View Drop Down
Fremo og MjF medlem
Fremo og MjF medlem

Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Quote Grønd Quote  Post ReplyReply Direct Link To This Post Posted: 24 juli 2012 at 22:39
Originally posted by TorsteinS TorsteinS wrote:

Takk for tipset om byggeanvisningen!

Når var det egentlig byggesettene kom i salg, og hvordan ble dette annonsert? Har de ligget under "Steinar & Steinar" på Togbutikkens websider uten å annonseres som nyhet, eller hadde de en nyhetsmelding som ble fjernet da settene ble utsolgt?

Jeg så dem både under nyheter og under Steinar&Steinar sent mandag 9/7 og bestilte mine umiddelbart, å dem ser riktig fine ut!!
Back to Top
kokken View Drop Down
Fremo og MjF medlem
Fremo og MjF medlem

Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Quote kokken Quote  Post ReplyReply Direct Link To This Post Posted: 25 juli 2012 at 17:46
Når det gjelder linken over som Morten har lagt ut, så er dette overskuddsmateriell fra Collector Model
Mvh

Tom-Andrè Engebretsen
http://www.kokken.mj-blogger.no
Back to Top
TorsteinS View Drop Down
Medlem i MJF
Medlem i MJF

Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Quote TorsteinS Quote  Post ReplyReply Direct Link To This Post Posted: 25 juli 2012 at 23:16
Etter at jeg sendte en forespørsel til Togbutikken, fikk jeg til svar at de venter et nytt opplag i løpet av september.
Back to Top
VA View Drop Down
Veteran
Veteran

Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Quote VA Quote  Post ReplyReply Direct Link To This Post Posted: 25 desember 2013 at 16:50

Edited by VA - 28 september 2014 at 18:57
MVH

VA
Back to Top
 Post Reply Post Reply

Forum Jump Forum Permissions View Drop Down

Forum Software by Web Wiz Forums® version 12.05
Copyright ©2001-2022 Web Wiz Ltd.

This page was generated in 0,093 seconds.