Dieselforbruk |
Post Reply |
Author | |
laser
Viderekommen Joined: 15 november 2006 Location: Norway Status: Offline Points: 35 |
Post Options
Thanks(0)
Posted: 08 august 2012 at 10:38 |
Bare et enkelt spørsmål;
hva er dieselforbruket for et Di4 med 4-500t togvekt for en tur Trondhjem-Bodø?
Arild
|
|
ses
Fremo og MjF medlem Joined: 09 november 2006 Location: Norway Status: Offline Points: 3922 |
Post Options
Thanks(0)
|
Hvis du ikke får svar her, vil jeg anbefale et av jernbaneforumene for slike spørsmål.
|
|
Svein S
|
|
pkonc
Veteran Joined: 23 juni 2008 Location: Norway Status: Offline Points: 208 |
Post Options
Thanks(0)
|
Når de gikk med togvarmen innkoblet med de gamle type injektorer på fullt øs så brukte de vel ca 300-350 l pr time, ca 190 l pr time på tomgang. MEN...... siden dengang har de fått ny type injectorer som vel skal spare 10-15% forbruk........ men om de virkelig gjør det er et ubesvart spørsmål.
|
|
laser
Viderekommen Joined: 15 november 2006 Location: Norway Status: Offline Points: 35 |
Post Options
Thanks(0)
|
Da sier jeg bare mange takk for greit svar.
Arild |
|
Wickerman
Veteran Joined: 02 november 2004 Location: Norway Status: Offline Points: 1211 |
Post Options
Thanks(0)
|
De har gått Trondheim-Mo i Rana-Trondheim uten å fylle diesel. Dvs 1000km. Lurer på om ikke 'rekken' meg beskjent er 1300km. Men skal høre med en jeg kjenner som kjører Di4 fast.
|
|
A matter of life and death
|
|
Wickerman
Veteran Joined: 02 november 2004 Location: Norway Status: Offline Points: 1211 |
Post Options
Thanks(0)
|
Det sies at de bruker litt over 3000L T.heim-Bodø. Kilde Di4 lokfører i nord.
|
|
A matter of life and death
|
|
Post Reply | |
Tweet |
Forum Jump | Forum Permissions You cannot post new topics in this forum You cannot reply to topics in this forum You cannot delete your posts in this forum You cannot edit your posts in this forum You cannot create polls in this forum You cannot vote in polls in this forum |