Strømavtagere El13 |
Post Reply |
Author | |
VA
Veteran Joined: 09 november 2004 Location: Norway Status: Offline Points: 231 |
Post Options
Thanks(0)
Posted: 05 februar 2015 at 23:51 |
Har planer om å ruste opp en Lima El13. Til tidlig 50/60-talls versjon.
Er det noen som kan hjelpe meg med valg av strømavtagere. Ønsker en som er mest mulig lik forbildet. Har sett på noen frScandinavian Miniatures, NMJ og Entec. Entec har noen flotte strømavtagere og Lsfc 201 ser jeg andre har brukt på El13 Ofotbaneversjon. Vet ikke om denne også vil passe på en fra 60-tallet? Noen tips? |
|
MVH
VA |
|
Asgeir
Fremo og MjF medlem Joined: 12 april 2006 Location: Norway Status: Offline Points: 755 |
Post Options
Thanks(0)
|
Litt frisert blir NMJ strømavtager helt fin
"Sprengt fra hverandre" ser pantografen slik ut før sammenmontering Midtplaten er den orginale bare filt ned, de 2 sidebjelkene er laget nye av U-bjelker i messing, mens resterende er orginalt. I tillegg må det bøyes litt messigtråd og loddes for å holde det hele sammen. Stiften oppe på dekslet er der for å holde på pantografen når den er nede ellers kan de opprinelige hakene brukes (fjernet på mine). Utsparringene i dekslet er forøvrig sparklet og pusset bort, også er hele grafen lakkert i en grå-alu-farge |
|
Asgeir
Bygger NSB og litt SJ 50-tallet |
|
VA
Veteran Joined: 09 november 2004 Location: Norway Status: Offline Points: 231 |
Post Options
Thanks(0)
|
Hei
Dette så jo riktig bra ut, tror kanskje jeg skal prøve med på det samme. Tusen takk for tipset. |
|
MVH
VA |
|
Post Reply | |
Tweet |
Forum Jump | Forum Permissions You cannot post new topics in this forum You cannot reply to topics in this forum You cannot delete your posts in this forum You cannot edit your posts in this forum You cannot create polls in this forum You cannot vote in polls in this forum |