FINSE 1222 - Bloggen |
Post Reply | Page <12 |
Author | ||
traiNman
Veteran Joined: 07 november 2004 Location: Norway Status: Offline Points: 500 |
Post Options
Thanks(0)
|
|
OK, tomatsuppe med andre ord.
De fleste av oss tenker på rød/sort (som BM73 aldri har hatt) når vi snakker om nydesign
Petter
|
||
SveinR
Fremo og MjF medlem Joined: 03 november 2004 Location: Norway Status: Offline Points: 1215 |
Post Options
Thanks(0)
|
|
Du pirker litt vell nå Petter Alle vet jo at Bm73 ikke har vært i rød/sort design.
Så når Helleland nevner nydesign på Bm73, så er det en nyere design en leveranse designen.
|
||
Mvh
-SveinR Det finnes en skiftetraktor til alt |
||
traiNman
Post Options
Thanks(0)
|
|
Det blir nok et større prosjekt å fornorske denne da frontene er totalt endret og BM74 består av fem og ikke fire deler samt at ikke alle boggiene er såkalte Jacobsboggier.
Angående BM73 i nydesign så må det være lov å spørre når man ikke er sikker på hva han mener.
Petter
|
||
SveinR
Fremo og MjF medlem Joined: 03 november 2004 Location: Norway Status: Offline Points: 1215 |
Post Options
Thanks(0)
|
|
Var du usikker egentlig? Du vet jo godt at Bm73 ikke har vært i rød/svart design...
|
||
Mvh
-SveinR Det finnes en skiftetraktor til alt |
||
helleland
Nykommer Joined: 31 mai 2010 Location: Norge Status: Offline Points: 485 |
Post Options
Thanks(0)
|
|
Skikkelig ruskevær på høyfjellet i dag... Beilhacken dukker vel opp her i dag! Kjekt med identifisert besøk på Finse i går. Men BM74 kommer aldri til å gå i rute på Bergensbanen i de nærmeste 15 år. Til det er det "for" bra materiell til å bytte ut med den pr. i dag! Når en BM74 dukker opp her, er ingen ting off topic... Edited by helleland - 23 mars 2011 at 11:42 |
||
Mvh
Stein Helleland ~ DIESEL ONLY, PLEASE ~ |
||
Stian
Medlem i MJF Joined: 04 januar 2007 Location: Bergen Status: Offline Points: 1451 |
Post Options
Thanks(0)
|
|
den var da her nå?
|
||
Norsk matriell en gang på 60-70tallet
Mvh stian |
||
eika
FREMO-forummedlem Joined: 01 november 2004 Location: Norway Status: Offline Points: 1617 |
Post Options
Thanks(0)
|
|
|
||
Når går toget fra Skråvika?
|
||
helleland
Post Options
Thanks(0)
|
|
Ganska så sikkert på dette, ifølge uttalelser fra NSB! Når de sier; BM74 på Østlandsområdet "i første omgang" menes det 10-15 år dessverre. Men jaggu lov å håpe på det du sier da, eika!
|
||
Mvh
||
traiNman
Post Options
Thanks(0)
|
|
Ja, jeg var usikker på hvilket design han hadde tenkt seg. Ellers hadde jeg ikke spurt.
Spørsmålet er nå endret for om mulig å gjøre det litt klarere.
Petter Edited by traiNman - 23 mars 2011 at 17:11 |
||
helleland
Post Options
Thanks(0)
|
|
Her er det lov å spørre vettu! Jerbane handler vel mye om det, i det store og det hele har JEG erfart! Studert mye BM74 i dag jeg... liker den mer...
Kan noe få måket vekk litt snø av cammen på Finse??? |
||
Mvh
||
helleland
Post Options
Thanks(0)
|
|
Ny camvinkel på Finse fra i dag... Fikk med meg akkurat når det blei stilt inn. Kunne vært litt mindre himmel synes eg, men bare litt! Mer spor takk!
Flott dag på fjellet! |
||
Mvh
||
fgjerde
Viderekommen Joined: 16 juli 2008 Location: Norway Status: Offline Points: 19 |
Post Options
Thanks(0)
|
|
Hei Stein
Svinger innom webkamera på Finse en gang i blandt jeg også. Vet du noe om "rutetider" for godstogene på Bergensbanen?
Har tatt meg friheten å kontakte BT om webkamera på Myrdal i passende vinkel, der er det jo en masse togtrafikk. Det ville de ta om med rette vedkommende. Har gått på skole på Myrdal, 1. og 2. klasse. Så Myrdal er jeg ekstra glad i...
Ellers har jeg lest stykke ditt om jernbane i Kinsarvik, det var artig. Selv er jeg fra Lofthus, 10 km lengre inn i fjorden.
Mvh
Frode Edited by fgjerde - 01 april 2011 at 14:18 |
||
helleland
Post Options
Thanks(0)
|
|
Hei Frode.
Hyggelig å høre, men tidene til CaroNet har jeg ikke. Vet det finnes tidsrutetabell for togtrafikken en plass, men hvor jeg så den husker jeg ikke... Du kan jo sjekke om det er noe her. Alt jeg vet, er at det kommer ett godstog på finse ca. 01.30 om det da er i rute. Ellers er det vel ett godstog fra bergen ca. 15.48 eller 17.48... Tror Stian har mer greie på dette! Myrdal ja. Jeg har jo en kjenning som jobber der oppe, Svein Ulvund har jeg litt kontakt med på m@ail innimellom. Han som driver VossNow.net... Flotte bilder! Gikk på skole der du ja... Kjenner vel ikkje Kjell Fuglehaug da vel? Han gikk på skole der vet eg... Flotte TV program han lager, og Med hjarte på rette banenen har eg ikkje tall på hvor mange ganger sett! Hehe... Herlig med tog!!! Skal høre med gutta på Myrdal eg! Ellers kunne du bedt på dine knær hos bt.no Kinsarvik er mye historie! Som du sikkert leste er jeg vel bevandret i fjorden, og Lofthus intet unntak! Bare for deg å undersøke litt om denne jernbanen der inne, hadde vært kjekt det! God helg, Frode! Stein |
||
Mvh
||
Stian
Medlem i MJF Joined: 04 januar 2007 Location: Bergen Status: Offline Points: 1451 |
Post Options
Thanks(0)
|
|
Det ligger grafiske ruter over togene på jernbaneverket sine sider
|
||
Mvh stian |
||
helleland
Post Options
Thanks(0)
|
|
Stian vet vettu!
|
||
Mvh
||
Wickerman
Veteran Joined: 02 november 2004 Location: Norway Status: Offline Points: 1211 |
Post Options
Thanks(0)
|
|
|
||
A matter of life and death
|
||
helleland
Post Options
Thanks(0)
|
|
Da gikk det et godstog forbi nå iallefall! Kl. 17.25
Det er store protester å lese om at cam har endret vinkel! Bla. fra Finse 1222 Hotel it self... Blir spennende å se utfallet på dette! Følg med... |
||
Mvh
||
fgjerde
Viderekommen Joined: 16 juli 2008 Location: Norway Status: Offline Points: 19 |
Post Options
Thanks(0)
|
|
Heisan
Siden den ene førte til den andre takker jeg dere begge for svar, fant de grafiske rutene.
Kjell Fuglehaug kjenner jeg ikke, men vet hvem han er. Jeg var nok blandt de siste som gikk på skole på Myrdal. Er faktisk havnet på museum i Flåm for det. Henger bilde av elevene på en vegg der... Normalt heter det klassebilde, men vi var bare ti elever på hele skolen så da heter det vel skolebilde.
God helg til dere begge.
Mvh
Frode
|
||
fgj
|
||
helleland
Post Options
Thanks(0)
|
|
Da kan dere se nye AMC2 i arbeid nær Finse. Med Geir R. bak spakene, men det finnes en Geir til i dette arbeidslaget. Geir M.
AMC2 in action! |
||
Mvh
||
helleland
Post Options
Thanks(0)
|
|
BM 74 står på Finse NÅÅÅÅ!!!
|
||
Mvh
||
helleland
Post Options
Thanks(0)
|
|
Mvh
||
helleland
Post Options
Thanks(0)
|
|
BM 74 er fast gjest på Finse! Står der NÅ... I dag er det visst full stopp over fjellet igjen...
BM 74 på Finse NÅ! |
||
Mvh
||
helleland
Post Options
Thanks(0)
|
|
Det er asfalt å se på Finse nå! Våren er kommet i høyfjellet også... Og vinterturnusen for gutta på linjene er nå over, bare to igjen for å betjene Beilhac`n i påsken. Da skal noen begynne på Flåmsbana på nattestid...
I dag ankom tog 602 med 2xEl18 Kl. i rute! |
||
Mvh
||
Stian
Post Options
Thanks(0)
|
|
lm2 ble observert også
|
||
Mvh stian |
||
jhela
Nykommer Joined: 03 februar 2011 Location: norge Status: Offline Points: 13 |
Post Options
Thanks(0)
|
|
Hei, Har noen et tips på hvordan jeg får fram webcamera på Finse stasjon ?
Det kommer bare en svar firkant når jeg trykker på linken videokamera Finse stasjon
God Påske
mvh Jan Henry
|
||
Jan Henry
|
||
Ørjan
Fremo og MjF medlem Joined: 06 november 2005 Location: Norway Status: Offline Points: 818 |
Post Options
Thanks(0)
|
|
http://www.bt.no/kamera/videokamera/Finse-stasjon-2479956.htmlDenne fungere for meg....
|
||
Mvh
Ørjan Utne Kor går toget idag?? |
||
helleland
Post Options
Thanks(0)
|
|
Finse 16.09.11
Skyfri himmel! Høsten er fin.. Edited by helleland - 16 september 2011 at 12:35 |
||
Mvh
||
helleland
Post Options
Thanks(0)
|
|
Finse 1. Oktober.
Flott dag på Finse, og lite tog å se... 14 grader! Denne helgen er vinterberedskapen på plass igjen. Håper de får en fin vinter! Blir godt å se Beilhac`n igjen... |
||
Mvh
||
helleland
Post Options
Thanks(0)
|
|
Vinteren er kommet for å bli på Finse nå... Og strax ankommer tog 61 fra Oslo S. Kl. 12.23
Det er -4.3 og overskya i dag... Ny link til webcam: http://www.bt.no/kamera/videokamera/Finse-stasjon-2479956.html?xtor=AD-13 |
||
Mvh
||
Post Reply | Page <12 |
Tweet |
Forum Jump | Forum Permissions You cannot post new topics in this forum You cannot reply to topics in this forum You cannot delete your posts in this forum You cannot edit your posts in this forum You cannot create polls in this forum You cannot vote in polls in this forum |