DMJK |
Post Reply | Page <1 234 |
Author | |
Jonas
Veteran Joined: 16 november 2007 Location: Norway Status: Offline Points: 416 |
Post Options
Thanks(0)
|
Håper bare jeg får penger og pakken fra Amundsen før torsdag jeg
Har så lyst å frese ER20 foran en rekke med lange godsvogner |
|
kaidyb
Veteran Joined: 24 desember 2008 Location: Norway Status: Offline Points: 181 |
Post Options
Thanks(0)
|
Ok he he hva spennende har du bestilt da?
|
|
Jonas
Post Options
Thanks(0)
|
2 dobble ööbb container vogner :P Bestilte dem på torsdagen forrige uke som postoppkrav. (Dyrere for meg å dra dit og handle i butikken enn å handle som postoppkrav) :P
EDIT: http://www.amundsenhobby.no/webshop/produkt_beskrivelse.php?produkt_id=12040&kategori_id=77&kategori_far=11&kategori_far2=77&moms=1 Edited by Jonas - 26 januar 2009 at 19:08 |
|
kaidyb
Post Options
Thanks(0)
|
Her er litt oppdatering på Lakeringen på Di2 en. Er kommet så langt Grunning er nå ferdig. Så kommer det fler bilder ettervært.
|
|
kaidyb
Post Options
Thanks(0)
|
Sån da har den fått litt mer rette farger. mangler bare grå pipe å tak. + dekaler.
|
|
Jonas
Post Options
Thanks(0)
|
ser pent ut det der =)
|
|
kokken
Fremo og MjF medlem Joined: 24 mars 2007 Location: Norway Status: Offline Points: 728 |
Post Options
Thanks(0)
|
er dette nmj sitt byggesett???
|
|
odin11
Veteran Joined: 16 desember 2007 Location: Norway Status: Offline Points: 112 |
Post Options
Thanks(0)
|
skall den smusses ?
|
|
kaidyb
Post Options
Thanks(0)
|
Ja er nok bygge sett derfra. Forøvrig er det bare en lakerings jobb jeg gjør for Dag i klubben. den er desverre hans. men for å skryte litt så blir den veldig bra.med et godt utgangspunkt for å si det sån.
Edited by kaidyb - 08 februar 2009 at 23:03 |
|
kaidyb
Post Options
Thanks(0)
|
Det vet jeg ikke . Men hadde det vært opp til meg hadde den fått en veldig litte smussing å litt rust ved hjulene. Edited by kaidyb - 09 februar 2009 at 16:53 |
|
DagfinRognstad
Medlem i MJF Joined: 12 november 2004 Location: Norway Status: Offline Points: 130 |
Post Options
Thanks(0)
|
Endelig, etter lang tids fravær fra dette forum har jeg funnet igjen påloggingen.. Di.2"ern skal nå i første omgang digitaliseres og monteres. Dere som kjenner dette byggesettet montert på Roco-understell vet at det fort oppstår kortslutninger i den eksisterende printplaten som forsyner motor og original belysning.
Jeg har derfor valgt å lage et nytt "brett" og strømopptak og føre isolerte ledninger til decoderen. Så får vi se når alt funker, om ikke Kai får finne frem igjen airbrushen og smusse den til litt. Settet har ligget halvferdig urørt i esken i flere år, så det skal bli gøy å få den på sporet. Skal vi ha som målsetting å se den i drfit til neste kjørekveld i DMJK? Edited by DagfinRognstad - 14 februar 2009 at 13:42 |
|
Dagfinn Rognstad
|
|
kokken
Fremo og MjF medlem Joined: 24 mars 2007 Location: Norway Status: Offline Points: 728 |
Post Options
Thanks(0)
|
Det hørtes ut som en god ide, vil liker og se slike lokomotiver på anlegget. nå trenger vi den typen til skifting på godsområdet vårt
|
|
DagfinRognstad
Medlem i MJF Joined: 12 november 2004 Location: Norway Status: Offline Points: 130 |
Post Options
Thanks(0)
|
Som kjent fra aktivitetsloggen på DMJK"s hjemmesider, er sporet på GHB under arbeid. Jeg har forb... meg på at vi skal få til Jomo-jig spor opp til sagbruket og tok derfor med meg et sporveksler-sett hjem fra sist klubbkveld. Dette kan rett og slett bli ganske gøy!
Det gikk greit å lime selve sporvekselen, utfordringen er å få på plass de bevegelige deler slik at det blir nøyaktig nok. Nå skal altså dette sporet gjerne være litt rølpete, men det skal helst ikke spores av altfor mye, heller ikke i sporvekslene... Edited by DagfinRognstad - 22 februar 2009 at 21:43 |
|
Dagfinn Rognstad
|
|
kokken
Post Options
Thanks(0)
|
ja du har jo begynt å få teken på det nå, så blir spennende det og se hvordan det blir til slutt
|
|
Jonas
Post Options
Thanks(0)
|
Nå har jeg sittet noen timer her foran pcn med verktøy og gamle vogner i hendene. På DMJK nå på torsdag så jeg (tror det var Andrew men er ikke sikker) mange veldig korte godsvogner stå på rognmo.
Ble litt inspirert og begynte i dag å lage sånn selv Ble ikke så sykt fint mest siden jeg bruke fyrstikker til "gulvet" Men jeg skal nok lage meg noen sånne til og få tak i et meget lite damplok tenker jeg. før og etter (Min version står oppå en vogn som var helt lik) Er ikke så fin den skjøten men... |
|
Jonas
Post Options
Thanks(0)
|
Og her, Vogn nummer 2 med pantograf last. Ikke ferdig!
Den første vogna har blitt sot-smusset med lighter Noen som vet hvor jeg kan få tak i kjetting til h0 skala? Fikk med noe som kunne brukes i et 1:32 sett av en tanks men den kjetting biten forsvant på reisen hjem... |
|
MY1201
FREMO-forummedlem Joined: 08 september 2006 Location: Norway Status: Offline Points: 811 |
Post Options
Thanks(0)
|
Hobby Train har noen Liliput kjettinger mener jeg.
|
|
Magne H.L.
Norsk, dansk og det som er artig. |
|
eika
FREMO-forummedlem Joined: 01 november 2004 Location: Norway Status: Offline Points: 1617 |
Post Options
Thanks(0)
|
Norwegian modellers og alle andre som selger deler til modellbåtar har massevis av kjettinger i passende størrelser.
Eirik
|
|
Når går toget fra Skråvika?
|
|
Jonas
Post Options
Thanks(0)
|
Er noen svinger på DMJK R2 eller bråere?
|
|
kaidyb
Post Options
Thanks(0)
|
Solgt
Edited by kaidyb - 14 januar 2010 at 18:08 |
|
kaidyb
Post Options
Thanks(0)
|
solgt
Edited by kaidyb - 14 januar 2010 at 18:08 |
|
Stian
Medlem i MJF Joined: 04 januar 2007 Location: Bergen Status: Offline Points: 1451 |
Post Options
Thanks(0)
|
Hva var nypris på 86"n?
|
|
Norsk matriell en gang på 60-70tallet
Mvh stian |
|
kaidyb
Post Options
Thanks(0)
|
Du det vet jeg ikke.
Edited by kaidyb - 14 januar 2010 at 18:09 |
|
Stian
Medlem i MJF Joined: 04 januar 2007 Location: Bergen Status: Offline Points: 1451 |
Post Options
Thanks(0)
|
Er litt usikker på om en 15 åring vet det
Men den rc"n er vel ganske skjelden? prøv å selg den på tradera. |
|
Norsk matriell en gang på 60-70tallet
Mvh stian |
|
Jonas
Post Options
Thanks(0)
|
Hehe. DMJK kan visst bli dyre greier å kjøre til
I går kveld var jeg på vei innover. Men så glatt som det var presterte jeg å måka forden min rett i rompa på en BMW. Og lenger kom jeg ikke. Fullstendig knust Front. Like etter tunellen og. Blir nok meget lite tog på meg fremover... |
|
H0 - Tysk-Svensk-Norsk
|
|
Post Reply | Page <1 234 |
Tweet |
Forum Jump | Forum Permissions You cannot post new topics in this forum You cannot reply to topics in this forum You cannot delete your posts in this forum You cannot edit your posts in this forum You cannot create polls in this forum You cannot vote in polls in this forum |