Byggeblogg Mesta brøytebil |
Post Reply | Page <123 |
Author | |
Claes Lislerud
Redaksjon MJ-bladet Joined: 08 november 2004 Location: Norway Status: Offline Points: 786 |
Post Options
Thanks(0)
|
Ja det var var en liten, men gledende kommentar. :)
|
|
Modellhilsen
Claes |
|
Claes Lislerud
Redaksjon MJ-bladet Joined: 08 november 2004 Location: Norway Status: Offline Points: 786 |
Post Options
Thanks(0)
|
Da har jeg fått jobbet litt mer på plogen og strøaggregatet. Plogen er klar (minus smussing), strøkassa har jeg en del igjen på.
|
|
Modellhilsen
Claes |
|
jevistad
FREMO-forummedlem Joined: 02 november 2004 Location: Norge Status: Offline Points: 1286 |
Post Options
Thanks(0)
|
Nydelig arbeid Claes
Hva slags farge har du brukt på slitestedene på plogen?
|
|
Claes Lislerud
Post Options
Thanks(0)
|
Tusen takk
Til slitasjen har jeg brukt aluminium farge (Humbrol 56) med litt rustbrunt som jeg blander i penselen. Tingen er å få smussen ned i "plateskjøtene" (som ikke finnes på modellen), og for å få frem litt skyggeeffekt. De lodrette linjene skulle nok ha vært smalere, om det skulle blitt helt perfekt.
Slike slitasje skader er veldig forskjellige fra plog til plog, har jeg funnet ut. Det ser ut til at de blir malt før vintersesongen og så slites malingen bort i løpet av vinteren. Min modell er nok en "vår-bil", om man ser på slitasjeskadene. Edited by Claes Lislerud - 16 mars 2010 at 16:52 |
|
Modellhilsen
Claes |
|
a[c]e
Medlem i MJF Joined: 12 april 2009 Location: Norway Status: Offline Points: 178 |
Post Options
Thanks(0)
|
Denne ser latterlig bra ut :)
Nydelige detaljer! |
|
ace@samlerforumet.net
|
|
Lundski
Nykommer Joined: 21 august 2010 Location: Norge Status: Offline Points: 13 |
Post Options
Thanks(0)
|
Skal du bynne å produsere nå til salgs? :P
Jeg bestiller i allefall:D
|
|
Jan Frelin
Viderekommen Joined: 17 juni 2007 Location: Sweden Status: Offline Points: 72 |
Post Options
Thanks(0)
|
Mycket fint bygge!
|
|
Claes Lislerud
Post Options
Thanks(0)
|
Da er høsten her igjen og den første snøen har smeltet her i Bodø by. Bildet står ikke helt til kvaliteten på platen. Skal ta bedre bilder når jeg kan bruke lyset ute. |
|
Modellhilsen
Claes |
|
Øyvind Ø.
Medlem i MJF Joined: 08 juli 2009 Location: Norway Status: Offline Points: 156 |
Post Options
Thanks(0)
|
Betryggende å vite at bilen er på veien nå før vinteren setter i gang for alvor.
En fantastisk flott modell som sikkert inspirerer mange til å gå i gang med egne prosjekt.
Ser frem til å se bilen i snøføyka på dioramaet.
|
|
Mvh Øyvind
Reinspikka Norsk mæ ymse avvik.......? |
|
helleland
Nykommer Joined: 31 mai 2010 Location: Norge Status: Offline Points: 485 |
Post Options
Thanks(0)
|
Helt "sykt" nydelig, Claes!!! Finner vel knapt makan vil jeg tro... Ikke ord for hvor flott dette er i ordboka iallefall! Denne er til stor inspirasjon for meg og sikkert andre!
Jeg vet hvor smått dette er til å jobbe med... Men alt går! Laget takstativ sjøl?, ellers kan du fortelle meg hvor du fikk tak i det+lys! God helg! |
|
Mvh
Stein Helleland ~ DIESEL ONLY, PLEASE ~ |
|
Claes Lislerud
Post Options
Thanks(0)
|
Jo takk Skal ærlig innrømme at den er den beste modellen jeg noensinne har bygget, så langt. Som du ser på dette bildet, så er alle lysbøyler, takramme og ekstralys lagd av messing. Diverse tråder og staver i ulike størrelser som er loddet sammen. Rammen på taket har visse Herpa modeller så den finnes i sortimentet. Har den på en modell men det er en reklame modell fra Scania og den ville jeg ikke stjele deler fra. Håper det gikk noen svar. Hadde et håp om å få lagd ferdig strøkassa men Bodø prosjektet tar all hobbytid i vinter. |
|
Modellhilsen
Claes |
|
helleland
Nykommer Joined: 31 mai 2010 Location: Norge Status: Offline Points: 485 |
Post Options
Thanks(0)
|
Jeg fikk svar! Har fått tak i varselslys til taket (rektangulær type) hos gutta oppe i Luleå!
Bestilte likegodt 4 stk... De har sykt mye til det meste innen modell, Tåg & Hobby Butikken! Skal prøve meg på litt lodding av messing, ellers går det mye i evergreen styren her i huset. De fleste profiler finnes fra den kanten! Følger med på Bodø St... Stein |
|
Mvh
Stein Helleland ~ DIESEL ONLY, PLEASE ~ |
|
Post Reply | Page <123 |
Tweet |
Forum Jump | Forum Permissions You cannot post new topics in this forum You cannot reply to topics in this forum You cannot delete your posts in this forum You cannot edit your posts in this forum You cannot create polls in this forum You cannot vote in polls in this forum |