Web logg for Stian |
Post Reply | Page <12 |
Author | |
Stian
Medlem i MJF Joined: 04 januar 2007 Location: Bergen Status: Offline Points: 1451 |
Post Options
Thanks(0)
|
oppdatert!
|
|
Norsk matriell en gang på 60-70tallet
Mvh stian |
|
Stian
Medlem i MJF Joined: 04 januar 2007 Location: Bergen Status: Offline Points: 1451 |
Post Options
Thanks(0)
|
Nå har det seg slik at jeg vurderer og anskaffe meg et skifte lok helst damp men diesel går bra. Har 206 fra før så bare kom med forslag! |
|
Mvh stian |
|
Per-Inge-2613
Veteran Joined: 14 desember 2006 Location: Norway Status: Offline Points: 153 |
Post Options
Thanks(0)
|
Dersom du har 206 skiftelok fra før så holder vel det en stund?
|
|
MvH
Thomas Olsen |
|
Stian
Post Options
Thanks(0)
|
korslutter og aner ikke hvordan den digitaliseres og mangler koblinger så da vet tu hva problemet er....... men kom bare med forslag!! tyskt, svenskt, danskt, franskt, sveitsiskt, nederlandsk. m.m
|
|
Mvh stian |
|
asbjotve
Medlem i MJF Joined: 15 november 2004 Location: Norway Status: Offline Points: 27 |
Post Options
Thanks(0)
|
Hva med elektrisk lok, vi har jo Trix sin El. 10 som er ganske pen synes nå jeg.
|
|
Stian
Post Options
Thanks(0)
|
hmm kl=DYRT. liker helst damp
|
|
Mvh stian |
|
asbjotve
Medlem i MJF Joined: 15 november 2004 Location: Norway Status: Offline Points: 27 |
Post Options
Thanks(0)
|
Hm... hva med.. Roco 63289 DB BR80 Damplo, 459,- hos NMJ. Et lok som ofte er å finne i startsett.
Mitt andre forslag er usikkert om egner seg som skiftelok men: NSB type 61 "gammeltysker"... . Begge er med NEM-plugg og skulle enkelt kunne digitaliseres. Edited by asbjotve - 27 oktober 2008 at 22:52 |
|
Stian
Post Options
Thanks(0)
|
nja grom loket kan ikke brukjes i skjifte tjeneste
|
|
Mvh stian |
|
LarsR
Veteran Joined: 12 mars 2007 Location: Norway Status: Offline Points: 143 |
Post Options
Thanks(0)
|
Hvorfor ikke? Det har jo forekommet flere ganger at toglok med damp ble brukt som skiftemaskin.
|
|
Mvh LarsR
NSB Nordlandsbanen 1958 - 2010 |
|
Stian
Post Options
Thanks(0)
|
Har nå kommet frem til at jeg må ha lyd decoder i gammeltyskern så hvilken kan jeg bruke? Og er lyd decoder digital decoder også? på forrånd tusen takk for hjelpen.
|
|
Mvh stian |
|
steppen
Veteran Joined: 30 september 2006 Location: Norway Status: Offline Points: 215 |
Post Options
Thanks(0)
|
Hvilken gammeltysker (veksel-/likestrøm)? Ser ingen info i loggen din.
Jeg har en Märklin gammeltysker, og har ettermontert en ESU Loksound dekoder i den. Loksound-serien er digitale funksjonsdekodere med støtte for lyd. Edited by steppen - 01 november 2008 at 22:20 |
|
Mvh Stein
|
|
Stian
Post Options
Thanks(0)
|
det er standard roco gammeltysker (den nye) og hvilken decoder bør jeg ha i den? Ser og at nmj har noen men passer de?
|
|
Mvh stian |
|
Stian
Post Options
Thanks(0)
|
Etter litt research så har jeg funnet en som kan passe. link: http://www.esu.eu/index.php?id=271&L=2#layertop18 det er br 55 lyden jeg mener er riktig/brukenes. |
|
Mvh stian |
|
Stian
Post Options
Thanks(0)
|
Fikk høre om en produsent som lager bygge sett av t forden og andre gamle biler på klubben i bergen sist onsdag. E er det noen som kan fortelle meg om siden dems?
|
|
Mvh stian |
|
Snikkaren
Medlem i MJF Joined: 11 april 2006 Location: Norway Status: Offline Points: 716 |
Post Options
Thanks(0)
|
Fant ingen side til Jordan Products, men utvalg hos noen butikker...
JAK Industries driver Alloy Forms, som også har noen T-Forder
|
|
Ove
No problem is so big or so complicated that it can't be run away from! - Charles M. Schulz |
|
Roger
Fremo og MjF medlem Joined: 02 november 2004 Location: Norway Status: Offline Points: 1620 |
Post Options
Thanks(0)
|
Hei!
Jeg tror det er Jordan Highway Miniatures du tenker på, da de har filigrane byggesett av T-Forder i H0. De har dog ingen hjemmeside, men på 87thScale.info kan du lese og se mer om dem. De forhandles forøvrig blandt annet gjennom Walthers.
Micron Art har også noen få T-Fordbyggesett i sitt sortiment. Byggesettene er i messing og har mange små deler.
Ellers vet jeg at Athearn for tiden har noen "ferdig bygde" A-Forder i sitt H0-sortiment. Disse synes jeg fremstår som relativt like med T-Ford, og jeg tror man må være godt over gjenomsnittet interessert dersom man skal se forskjell i H0.
Dette blir nok min siste melding før jul, så da gjenstår det bare å ønske alle aktive og passive forumdeltakere en riktig God Jul!
|
|
Med vennlig hilsen
RGER “Det finnes ett forbilde for alt” |
|
aha
FREMO-forummedlem Joined: 02 november 2004 Location: Norway Status: Offline Points: 254 |
Post Options
Thanks(0)
|
Hei,
I en mindre by litt sør for Bergen finnes Stavanger Lokomotiv & Vogn Fabrik ANS som selger Jordan. Du kan jo høre med de?
Arne
|
|
traiNman
Veteran Joined: 07 november 2004 Location: Norway Status: Offline Points: 500 |
Post Options
Thanks(0)
|
Å si at en A-ford er relativt lik en T-ford er vel litt drøyt?
Blir som å si at en Volvo PV er relativt lik en Amazon.
Petter
|
|
Stian
Post Options
Thanks(0)
|
Er det noen som kan hjelpe meg med og finne ballast til en rimelig penge? det bør helst være realistiskt og på store bokser. |
|
Mvh stian |
|
Espen
Medlem i MJF Joined: 02 november 2004 Location: Norway Status: Offline Points: 255 |
Post Options
Thanks(0)
|
Ute i naturen finner du ballast i bøtter og spann
Eneste aber er at du må sile den til "rett" kornstørrelse Espen |
|
Mvh Espen
Oversjefsnestleder Fladjæren mj klubb avd 3 etage og MJBV Hovedkontor. Marklin Digital. |
|
Stian
Post Options
Thanks(0)
|
Oppdatert hvist vi kan kalle det det.
|
|
Mvh stian |
|
Stian
Post Options
Thanks(0)
|
Hvordan skal man lodde fast stigtrinnene og ende delene på scandinavian miniatures sin f type 6?
Edited by Stian - 30 januar 2009 at 17:29 |
|
Mvh stian |
|
SverreNN
Medlem i MJF Joined: 23 februar 2009 Location: Bergen Status: Offline Points: 205 |
Post Options
Thanks(0)
|
Hei Stian. Har du noen bilder fra Arnadalen? Hadde vert morsomt å sett!
Edited by SverreNN - 25 februar 2009 at 19:37 |
|
Hilsen Sverre.
H0 digitalt. |
|
Stian
Post Options
Thanks(0)
|
Skal se om jeg får tatt noen som jeg skal prøve og legge ut når jeg får tid. ellers så får du dra på klubben neste onsdag.
|
|
Mvh stian |
|
SverreNN
Medlem i MJF Joined: 23 februar 2009 Location: Bergen Status: Offline Points: 205 |
Post Options
Thanks(0)
|
Skal se hva jeg får til..
|
|
Hilsen Sverre.
H0 digitalt. |
|
Stian
Post Options
Thanks(0)
|
Jeg har droppet Stasjonen arnadalen nå. Men jeg skal lage Arnadalen industri område så hvist noen kan komme med et sporplans program eller råd og ideer så hadde det vert fint. jeg skal se om jeg får tatt mål av dem neste onsdag. Hvorfor jeg har droppet arnadalen er for det at njk Bergen sin modelljernbane gruppe har for mangen stasjoner og forlite streknings moduler.
|
|
Mvh stian |
|
Stian
Post Options
Thanks(0)
|
Mvh stian |
|
Stian
Post Options
Thanks(0)
|
ingen som vet hvor jeg får tak i den fargen, og styren plater med like tynn planke imitasjon?
|
|
Mvh stian |
|
morten.h
Medlem i MJF Joined: 03 november 2004 Location: Norway Status: Offline Points: 1363 |
Post Options
Thanks(0)
|
fargen kan du sikkert få blandet hos en fargehandel,kan ikke hjelpe deg med farge koden desverre.....Evergreen har sikkert styrenplater som passer til formålet ditt. NMJ,Hobby Train,Amundsen Hobby etc... har Evergreen i sitt sortiment...
|
|
"tog skal gå på skinner, ikke stå på hylla"
"the items falling off my car,are of genuine british craftmanship" (Lord Fauntleroy Esq.) Morten Hagen |
|
Post Reply | Page <12 |
Tweet |
Forum Jump | Forum Permissions You cannot post new topics in this forum You cannot reply to topics in this forum You cannot delete your posts in this forum You cannot edit your posts in this forum You cannot create polls in this forum You cannot vote in polls in this forum |