Marklin z komplett anlegg hjelp |
Post Reply |
Author | ||
jokingnutria
Viderekommen Joined: 15 juli 2013 Location: fredrikstad Status: Offline Points: 23 |
Post Options
Thanks(0)
Posted: 17 juli 2013 at 00:08 |
|
Hvor kan jeg kjøpe det, for nybegynneren med allt som trengs som trær å landskapsmateriell og strø da, med grunnplate som er ferdig skinneplan da hvis det 2 dobble spor å 3 til 4 tunneler glemte broer da
Edited by jokingnutria - 17 juli 2013 at 00:09 |
||
Marklin z marklin ho union pacific big boy Jeg har dysleksi og eplepsi (Kiss from 1973-2016
|
||
hsa77
Medlem i MJF Joined: 15 desember 2012 Location: Norge Status: Offline Points: 162 |
Post Options
Thanks(1)
|
|
Amundsen hobby i Oslo er nok den butikken som har størst utvalg av Märklin z-skala på lager. Hjemmesiden til Amundsen finner du her: http://www.amundsenhobby.no
mvh
|
||
Håkon
N-skala, 32mm hagejernbane, Roco Multizentrale Pro |
||
jokingnutria
Viderekommen Joined: 15 juli 2013 Location: fredrikstad Status: Offline Points: 23 |
Post Options
Thanks(0)
|
|
Jeg har kjøpt meg pc programet Sporplanlegger hos amundsen hobby, men det programmet er på tysk er det mulig og få det på engelsk for jeg skjønner ikke noe tysk dessverre. Og en ting til hvor mange kontaktskinner og miniclub transformatorer og togsett kan jeg bruke uten få strøm i meg for jeg hvil kjøre 2 til 3 togsett sammen da, for jeg har fått 240 volt i meg er litt usikker men jeg kom meg ikke opp fra gulvet da følte meg som en elektromagnet da på gulvet så jeg er livredd for strøm da
Edited by jokingnutria - 02 august 2013 at 01:31 |
||
Marklin z marklin ho union pacific big boy Jeg har dysleksi og eplepsi (Kiss from 1973-2016
|
||
b e pedersen
Medlem i MJF Joined: 02 november 2004 Location: Norway Status: Offline Points: 1081 |
Post Options
Thanks(1)
|
|
Hver transformator må koples til hver sin skinnestreng som er isolert fra hverandre. Det er derfor ikke snakk om at flere transformatorer summerer strømmen. Så hvidt jeg husker, opererer Miniclub med maks 16V, og siden det også er beskjedent med Ampere, er det ikke rare effekten (Watt), nærmest helt ufarlig, vil jeg si. Med start-sett, samt på Märklins nettsider, finnes det forklaringer på hvordan tilkoblinger må utføres. Lykke til |
||
Bjørn Egil
|
||
jokingnutria
Post Options
Thanks(0)
|
|
Kortsluting da |
||
|
||
b e pedersen
Medlem i MJF Joined: 02 november 2004 Location: Norway Status: Offline Points: 1081 |
Post Options
Thanks(1)
|
|
Ja, der har skinnesløyfene ingen forbindelse med hverandre, så da går det bra
Men du vil sannsynligvis få et problem på den øvre stasjonen hvor skinnene ligger for tett slik at togene kan treffe hverandre. |
||
Bjørn Egil
|
||
jokingnutria
Post Options
Thanks(0)
|
|
|
||
|
||
Post Reply | |
Tweet |
Forum Jump | Forum Permissions You cannot post new topics in this forum You cannot reply to topics in this forum You cannot delete your posts in this forum You cannot edit your posts in this forum You cannot create polls in this forum You cannot vote in polls in this forum |