Så er det vedtatt - lyddekoder må med! |
Post Reply ![]() |
Author | |
traiNman ![]() Veteran ![]() ![]() Joined: 07 november 2004 Location: Norway Status: Offline Points: 500 |
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() Posted: 18 desember 2010 at 10:21 |
Forløpig ikke i elektriske tog - men i elektriske biler: Jeg vil ha Nohab-lyd i bilen min og amerikansk horn.
Petter
|
|
![]() |
|
ses ![]() Fremo og MjF medlem ![]() ![]() Joined: 09 november 2006 Location: Norway Status: Offline Points: 3922 |
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
Lyden av stanglok med treklangfløyte hadde vært perfekt. Finnes det forøvrig noen lyddekoder med treklangfløyte? Kan aldri huske å ha hørt noe slikt. Det ville vært noe for norske modeller, da dette var typisk for ellok fram til El 13 og så godt som alle damplok.
|
|
Svein S
|
|
![]() |
|
Kjell H. ![]() Medlem i MJF ![]() Joined: 02 november 2004 Location: Norway Status: Offline Points: 2479 |
Jeg har både en original 3-klangfløyte (fra El 11) og lyden samplet på en dekoder.
Det ligger en liten filmsnutt ute på nettet der en El 11 fra NMT "tar løs" fra Egersund.
Denne har jeg brukt som underlag for lydene.
|
|
![]() |
|
ses ![]() Fremo og MjF medlem ![]() ![]() Joined: 09 november 2006 Location: Norway Status: Offline Points: 3922 |
Så man kan sample inn lyd i lyddekoderen selv?
|
|
Svein S
|
|
![]() |
|
SveinR ![]() Fremo og MjF medlem ![]() Joined: 03 november 2004 Location: Norway Status: Offline Points: 1215 |
Ja, med det riktige vertøyet så kan man det. Til ESU dekoderne så trengs det det ESU sin loksound programmer.
Jeg har f.eks 3--klang fløyte i min El13.
|
|
Mvh
-SveinR Det finnes en skiftetraktor til alt |
|
![]() |
|
traiNman ![]() Veteran ![]() ![]() Joined: 07 november 2004 Location: Norway Status: Offline Points: 500 |
Er du sikker på at det er ESU som leverer lyddekoder til disse bilene?
Petter
|
|
![]() |
Post Reply ![]() |
|
Tweet |
Forum Jump | Forum Permissions ![]() You cannot post new topics in this forum You cannot reply to topics in this forum You cannot delete your posts in this forum You cannot edit your posts in this forum You cannot create polls in this forum You cannot vote in polls in this forum |