Airbrush |
Post Reply |
Author | |
mikki
Medlem i MJF Joined: 19 august 2013 Location: Norge Status: Offline Points: 514 |
Post Options
Thanks(0)
Posted: 04 mai 2018 at 06:14 |
Har fått tips om rengjøring av Airbrush med både spylervæske og White Sprite. I tillegg finnes selvfølgelig den mye dyrere varianten som er beregnet for dette fra leverandører av maling. Noen som har tips/erfaring med dette.
|
|
KjellAn
Veteran Joined: 03 november 2004 Location: Norway Status: Offline Points: 1011 |
Post Options
Thanks(0)
|
Jeg bruker tynneren fra Biltema til gjøre rent både airbrushen og malepenslene når jeg maler med oljebasert maling - Humbrol Enamel og vanlig oljebasert interiørmaling.
Jeg bruker Vallejo’s Airbrush Cleaner både som tynner til malingen og for rengjøring av airbrushen når jeg maler med akrylmalinger - f.eks. Vallejo eller andre merker. Penslene regjøres bare i vann fra springen. Jeg synes ikke prisen på Vallejo’s Airbrush Cleaner er avskrekkende, og den virker meget bra til sitt formål. |
|
hilsen KjellAn
Livesteam - Member of the Assosiation of 16mm Narrow Gauge Modellers |
|
Post Reply | |
Tweet |
Forum Jump | Forum Permissions You cannot post new topics in this forum You cannot reply to topics in this forum You cannot delete your posts in this forum You cannot edit your posts in this forum You cannot create polls in this forum You cannot vote in polls in this forum |