Hakkende kjøring og ustabilitet |
Post Reply |
Author | |
kenneth
Viderekommen Joined: 04 september 2012 Location: Norge Status: Offline Points: 59 |
Post Options
Thanks(0)
Posted: 16 april 2015 at 09:09 |
Hei,
Jeg holder på å sette opp et nytt anlegg med C-skinner. Jeg testet de delene av anlegget som er koblet til i helgen, men opplever at lokene tilstadighet stopper. Dette skjer ikke ved høy hastighet, men ved lav hastighet. Sporene har strømtilførsel ca hver meter. Lokene jeg har testet med er også helt ny så det burde ikke være noe driftsproblematikk med de. Har noen av dere en idé til hvordan jeg kan løse dette problemet? Overser jeg noe helt logisk? På forhånd takk :) |
|
Märklin HO | Central Station | C og K skinner
Epoke III - I mitt fantasiland |
|
Heine Pedersen
Veteran Joined: 02 november 2004 Location: Norge Status: Offline Points: 506 |
Post Options
Thanks(1)
|
Det høres veldig ut som møkkete skinner. Særlig hvis det gjelder flere lok. Prøv å dra over skinnene med en klut med rødsprit e.l.
|
|
kenneth
Viderekommen Joined: 04 september 2012 Location: Norge Status: Offline Points: 59 |
Post Options
Thanks(0)
|
Takk for innspill. Mulig du har rett i det. Jeg kjørte over et par ganger med Lux vognene (støvsuging, midtleder sliping og skinnebørste), men det må kanskje sterkere "lut" til for å løse opp evt skit.
|
|
|
Heine Pedersen
Veteran Joined: 02 november 2004 Location: Norge Status: Offline Points: 506 |
Post Options
Thanks(0)
|
Hvis det kan være limrester f.eks, er det best å bruke en trekloss e.l. å skrape med. Eller skinnepussekloss.
|
|
kenneth
Post Options
Thanks(0)
|
Prøver en runde med litt Rubber Alcohol og skinnepussekloss i kveld så håper jeg det løser problemene :)
|
|
|
kenneth
Post Options
Thanks(0)
|
Det gjorde susen det. Pussing og vasking av skinner, vasking av hjul og slepesko medførte problemfri kjøring. Tusen takk for tipset :)
|
|
|
Post Reply | |
Tweet |
Forum Jump | Forum Permissions You cannot post new topics in this forum You cannot reply to topics in this forum You cannot delete your posts in this forum You cannot edit your posts in this forum You cannot create polls in this forum You cannot vote in polls in this forum |