Nutida villa i H0 |
Post Reply |
Author | |
Bo11
Veteran Joined: 25 august 2007 Location: Sverige Status: Offline Points: 417 |
Post Options
Thanks(0)
Posted: 31 desember 2015 at 13:35 |
Jag drar upp ritningen i den skala jag ska jobba med, respektive drar ner till en skala som fastigheten ska byggas i.
I detta fall H0. En förklistrad pannå där jag limmar planritningen så har jag en bra utgångspunkt för att allt ska bli som originalet. Därefter bygger jag väggarna i svart pannå, så jag får en mörk insida. Inbillar mig att detta kan vara bra för framtida ljussättning. Denna pannå är också förklistrad så det går lätt att klä utsidan med den beklädnad huset ska ha. På detta vis så slipper jag väta med lim osv som kan skapa problem. Då jag bygger med 5mm pannå så blir detta tjocka smygar, vilket jag kringgår som ni kan se i fortsättningen vid fönster och dörrar.
|
|
Bo11
Post Options
Thanks(0)
|
Litet prov så jag kan få mig en uppfattning.
|
|
Snikkaren
Medlem i MJF Joined: 11 april 2006 Location: Norway Status: Offline Points: 716 |
Post Options
Thanks(0)
|
Blir spennende å følge med på, Bo.
|
|
Ove
No problem is so big or so complicated that it can't be run away from! - Charles M. Schulz |
|
Bo11
Post Options
Thanks(0)
|
Lite längre i stommen.
|
|
Bo11
Post Options
Thanks(0)
|
|
|
Bo11
Post Options
Thanks(0)
|
|
|
Bo11
Post Options
Thanks(0)
|
Snart dags för taklags fest :)
|
|
Bo11
Post Options
Thanks(0)
|
Bygget går att följa på. http://www.svensktmjforum.se/forum/index.php?topic=17286.0
|
|
Post Reply | |
Tweet |
Forum Jump | Forum Permissions You cannot post new topics in this forum You cannot reply to topics in this forum You cannot delete your posts in this forum You cannot edit your posts in this forum You cannot create polls in this forum You cannot vote in polls in this forum |