Takpapp på teakvogner |
Post Reply |
Author | |
Toftebanen
Medlem i MJF Joined: 30 august 2012 Location: Norge Status: Offline Points: 146 |
Post Options
Thanks(0)
Posted: 05 januar 2019 at 20:46 |
Jeg har tidligere i en tråd her sett en god beskrivelse av bruken av medisintape som takpapp på teakvogner. Er det noen som kjenner igjen tråden og kan få den frem her? Det jeg konkret lurer på er hvor store tapebiter - lengde/bredde - som skal brukes for å få et realistisk mønster på taket til Roco teakvogner, både med laterninetak og "vanlig tak". Hvis noen også kan beskrive leggemønsteret og også legger ut noen bilder så blir jeg glad for det :-)
|
|
Jarle
|
|
Bjørn R Larsen
Fremo og MjF medlem Joined: 02 november 2004 Location: Norway Status: Offline Points: 864 |
Post Options
Thanks(1)
|
Ta en titt på Messingmodeller sine byggeveiledninger for teakvogner, https://messingmodeller.no/byggebeskrivelser/
|
|
Kjell H.
Medlem i MJF Joined: 02 november 2004 Location: Norway Status: Offline Points: 2479 |
Post Options
Thanks(1)
|
Når du kjøper "kirurgtape" som takpapp, er det flere kvaliteter og fabrikat.
Den siste rullen jeg kjøpte, var ubrukbar som takpapp da den hadde en overflate som var "lodden" når jeg malte denne. Lange tråder på tapeoverflaten løsnet. Den var hudfarget og hadde fabrikat 3M "Micropore".
|
|
Post Reply | |
Tweet |
Forum Jump | Forum Permissions You cannot post new topics in this forum You cannot reply to topics in this forum You cannot delete your posts in this forum You cannot edit your posts in this forum You cannot create polls in this forum You cannot vote in polls in this forum |