EL11 3D model |
Post Reply ![]() |
Author | |
MarkusLib ![]() Viderekommen ![]() ![]() Joined: 22 oktober 2017 Status: Offline Points: 3 |
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() Posted: 22 oktober 2017 at 19:07 |
Heisan!
Dette virket som det mest passende
stedet å poste arbeidet mitt, siden det strengt tatt ikke er en
fysisk model jeg jobber med Jeg er
utdannet som 3D kunstner/modellør, og jobber for tiden med en 3D fremstilling av et El11 tog. Jeg arbeider ut ifra forskjellige
referanse bilder og blåkopier, men jeg
mangler en del materiale jeg trenger for å få modellen til å bli
helt autentisk, slik som klare bilder av understellet. Understellet of taket mangler detaljer, men resten av lokomotivet er relativt ferdig. Den mest synlige feilen så langt er at det er dører både framme og bak på samme side, dette er kun fordi jeg jobbet symetrisk med fram/baksiden, og dette skal rettes på. Jeg setter veldig pris på tilbakemeldinger på modellen, jeg ser etter eventuelle feil og unøyaktigheter. Målet er å få modellen til å bli visuelt identisk til originalen. For de som lurer, så modellerer jeg toget i Autodesk 3D studio Max 2017, samt detaljeringsarbeid i Pixologic ZBrush. Modelen skal textureres i Quixel DDO og den ferdige modellen skal framtstilest I Unreal Engine 4 Edited by MarkusLib - 22 oktober 2017 at 19:13 |
|
![]() |
|
Pelle ![]() Nettgruppen ![]() ![]() Joined: 08 april 2005 Location: Norway Status: Offline Points: 2136 |
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
Denne tegningen ser jo rett så bra ut!
Hvis jeg skal tillate meg å pirke, virker taket litt for lavt. Vognkassen på El 13 sitter høyere enn El 11, så taket ligner mer på det som er på El 13. Det samme gjelder hjulene. De virker litt store og dermed mer på El 13 da El 11 har mindre hjul. |
|
Kjører hagejernbane i G-skala, N-skala og bygger H0 i messing.
|
|
![]() |
|
GETEL57 ![]() Veteran ![]() Joined: 29 juli 2010 Location: Norge Status: Offline Points: 275 |
Spennende prosjekt. Det ligger mange muligheter i den digitale teknologien på bygging av modeller som endaikke finnes og så få de trykket med 3D skrivere. Digitalmuseum.no og Jernbanemuseet er gode kilder til dokumentasjon både bilder og tegninger
Du kan bestille kopier av det meste. Skulle gjerne hatt din kompetanse i min modellverden Teknisk tegning El11 |
|
Terje
|
|
![]() |
|
ses ![]() Fremo og MjF medlem ![]() ![]() Joined: 09 november 2006 Location: Norway Status: Offline Points: 3922 |
Spennende, men en ting ser helt amatørmessig ut som du må få rettet på, og det er hjulene plassering i forhold til skinnene. Denne skissen viser hvordan det er, og der får du også et begrep om hvordan både jernbanehjul og skinner er designet.
![]() |
|
Svein S
|
|
![]() |
|
MarkusLib ![]() Viderekommen ![]() ![]() Joined: 22 oktober 2017 Status: Offline Points: 3 |
Takk for gode tilbakemeldinger!
Hjulene på de første bildene var kun for scala referance. Jeg fikk litt tid til å jobbe med disse i går, baset på noen bilder jeg på Digital Museum.no ![]() Slik ble resultatet (kablene skal selvfølgelig ikke henge sammen på den måten, det skal fikses på) ![]() Taket skal også gjennomgå en siste runde med arbeid når jeg er ferdig med understellet. Da skal jeg fikse på størelsen slik Pelle foreslo. Takk igjen for tilbakemeldingene, det hjelper :) Edited by MarkusLib - 25 oktober 2017 at 22:01 |
|
![]() |
|
akselstog ![]() Veteran ![]() ![]() Joined: 12 august 2017 Location: Norge Status: Offline Points: 109 |
Hva skal du bruke modellen til i unreal engine 4?
|
|
![]() |
Post Reply ![]() |
|
Tweet |
Forum Jump | Forum Permissions ![]() You cannot post new topics in this forum You cannot reply to topics in this forum You cannot delete your posts in this forum You cannot edit your posts in this forum You cannot create polls in this forum You cannot vote in polls in this forum |