Faller car system og avstan mello bil og magnet |
Post Reply |
Author | |
Helgejohan3
Veteran Joined: 20 november 2014 Location: Nederland Status: Offline Points: 783 |
Post Options
Thanks(0)
Posted: 19 juni 2015 at 09:06 |
Jeg skal ha faller car system på banen min (N-skala) og lurte på hvor stor avstand jeg kan ha mellom lastebil og elektromagnet før lastebilen ikke reagerer. Tenkte spesiellt på stoppmagnet. Jeg har en 12mm sponplate med en 3 mm hintonittplate over. Så totalt ca 16mm. Er det dødsdømt eller vil det virke?
|
|
eika
FREMO-forummedlem Joined: 01 november 2004 Location: Norway Status: Offline Points: 1617 |
Post Options
Thanks(0)
|
Stoppmagneten feller du inn i platene ovenfra så de flukter med toppen av veien. Hvor mye platetykkelse du har nedover da spiller ingen rolle. Bruker du den omvendte stoppmagneten så monteres den fra undersiden og kommer med høydejustering.
|
|
Når går toget fra Skråvika?
|
|
Helgejohan3
Veteran Joined: 20 november 2014 Location: Nederland Status: Offline Points: 783 |
Post Options
Thanks(0)
|
Jeg har fått til å få noen steder 5mm tykkelse og andre steder bare 3mm. Den omvendte stoppmagneten - kan jeg få delenummerene eller navn? Jeg har frest hull og skal montere unnenifra. Jeg bruker ikke faller car system skinner. Jeg skal ha magnetisme gjennom fra undersiden.
Så, hvis noen har delenummeret. |
|
b e pedersen
Medlem i MJF Joined: 02 november 2004 Location: Norway Status: Offline Points: 1081 |
Post Options
Thanks(0)
|
Bjørn Egil
|
|
Post Reply | |
Tweet |
Forum Jump | Forum Permissions You cannot post new topics in this forum You cannot reply to topics in this forum You cannot delete your posts in this forum You cannot edit your posts in this forum You cannot create polls in this forum You cannot vote in polls in this forum |